Morgonblogg har gröt i mun...

Hej gott folk, nu är jag tillbaka i cyberspace en liten stund.

Jag är en typisk människa som jämt försöker åsidosätta tid åt att skriva viktiga mail eller bloggar, men som ni säkert känner till redan, uppfattar vi bara tiden snabbare och snabbare ju äldre vi blir. Så tiden försvann.

Jag har alltså åldrats nån vecka eller två sen senast, och vilken resa...

Det blev ju lite småkrisaktigt när jag upptäckte att pengarna var slut igen, och började inse att jag måste skaffa mig ett goddamn job.

Jag gick upp, mailade runt till olika ställen lite halft oseriöst. Medan jag sitter och mailar ansökningar så ringer en snubbe från ett telemarketingbolag jag hade slängt iväg en anmälan.

Too cut a long story short, så sitter jag plötsligt i en kontorslokali Henriksdal framför en dator med mobiltelefon och ringer en massa företag och ska sälja mobiltelefoner och abonnemang till företag. Ett jobb jag lovade mig själv att aldrig ha något med att göra.

För att göra historien ännu kortare blev jag kvar där i 2 dagar.

Så där var man ännu en gång utan jobb. Man sitter och klurar på vad man ska göra, snackar med lite olika polare och det visar sig att en barndomspolare startat en byggfirma och behöver hjälp.

Det var bara att plocka fram byggkläderna igen, som jag också trodde att jag skulle slippa. Nu känns det som om jag vore i London igen och jobbar med min farbror. Åker runt på olika jobb och fixar.

Idag ska vi måla om ett större rum i en villa på Lidingö, samtidigt som vi sätter upp ett staket på ett annat ställe, och ska byta en del av ett stuprör på ett annat.

De senaste dagarna har gått åt till att snacka mycket om framtid för firman, äta mat, kolla på filmer på projektorn, äta mat igen, sova.

Nu hinner jag inte skriva mer faktist, ska äta lite frukost och dra iväg.

Xiao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0