Ouch!

Ouch!

Antingen fett trött på livet, eller en total idiot. Lägg märke till det ovala huvudet i bild två.

Nej, det är inget nytt. Jag tror inte att jag är unik med att ha sett denna skylt och funderat lite kring den. Men hur relevant är den här skylten egentligen? Hur ofta är man och åker hiss tillsammans med en soptunna? Är det något som människor använder nuförtiden, åker och storhandlar med en sån? Möjligen Sverker från PLUS...

Men seriöst är det inte lite idiotförklaring på gång? Lyckas man försätta sig själv i en sådan situation när man åker hiss, är det inte lika bra att man loggar ur då liksom? Jag tänker på hur stor risken är att de i sånna fall att de annars utsätter någon annan oskyldig medmänniska för onödiga risker. De kan ju skada någon! Man kanske skulle börja märka upp människor med varningstexter istället:

-Varning! Samtal med denna person kan leda till oanade konsekvenser, eller oönskade barn.

...eller nåt i den stilen. Hur som helst är det även intressant att personen med soptunnan i hissens huvud lyckas bli ovalt, är det bara jag eller verkar det inte en aning osannolikt?

Jag tycker nästan att skylten börjar förlora sin trovärdighet. Skärpning!


Kommentarer
Postat av: Kimsalabim

Pappa har en bricka på nyckeln till sin trädgårdstraktor. På ena bilden står en kvinna med två barn framför traktorn, ett rött kryss över.

På den andra bilden står kvinnan med barnen vid ett fönster och tittar ut och vinkar åt mannen på traktorn, som vinkar tillbaka. Bredvid bilden finns en grön smiley. Traktorn är importerad från USA, och man kan undra om männen där brukar köra över sin familj med traktorn, och varifrån rekommendationen om att kvinnor och barn ska hålla sig inne kommer ifrån ...!?

2008-10-19 @ 17:03:06
URL: http://conspicuous.blogg.se/
Postat av: kleton

kan du inte fota?:D

2008-10-20 @ 20:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0