I en optimistjolle en vindstilla solig dag.

Så som rubriken lyder känns mitt liv nu typ. Precis, som att sitta ensam i en optimistjolle en vindstilla solig sommardag. Jag blir bländad av solens reflektioner från det stillsamma vattnet. Borta vid stranden hör jag lekande barn på behörigt avstånd.

Jag flyter, och driver sakta men säkert framåt medans jag lyssnar till svalornas frihetspip.

Och precis såhär kan du också ha det, om du gör som jag. Sysselsätt dig med att göra ingenting. Och du, gör du nånting, se det som en bonus. (Det är det som representerar att det sakta men säkert går framåt.)

Annars då? Annars är det bra. Jag har tagit det lugnt. Inte ställt några krav på mig själv. Druckit mer öl igen. Vägrat stressa. Bara accepterat läget hela tiden. Skrivit onödiga blogginlägg som jag sedan inser är totalt meningslösa som jag sedan skiter i att lägga ut. En härlig skit it´-attityd till saker och ting.

Resultatet är lustigt. Det händer ungefär lika mycket nu som när man stressade och ställde krav på sig själv. Lite som det där i trafiken, att man inte kommer fram snabbare för att man kör för fort säger de. Precis, det är alla jävla trafikljus fel!

Trafikljus finns det gott om i mitt liv. Jag misstänker att min lathet står för större delen av alla rödljus. Jag har oftast energi nog till att tänka genom hur jag ska göra med någonting.

I somras t.ex. stod jag och störde mig på mitt sladdkaos uinder skrivbordet, det tog mig 5 sekunder att lista ut en bra lösning. Igårkväll drygt ett halvår senare blev det åtgärdat. Livet skulle kunna vara lätt, om man kunde fixa allt med tankekraft.

Det var trots allt ett test för tålamodet att sitta ihopkurad under skrivbordet och försöka skruva i skruvar för hand, alltså med en skruvmejsel istället för skruvdragare. Måste tänka miljövänligt. Det tog en starköl och c:a 50min att få det klart. Sen kunde man dammsuga obehindrat. Problem solved.



Se så vackert, det som bara började med en idé, en vision jag hade. Jag vill tacka alla som stöttat mig hela vägen med detta projekt. Peace till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0