Farbror rullatortant.



Hitta.se har en ny karttjänst så man kan klicka sig runt på Stockholms gator. Jag undrade hur länge det skulle ta innan jag hittade någon jag kände igen, så dök den här filuren upp på Klarabergsgatan.

Han brukade sitta vid den där hållplatsen när jag jobbade vid den. Han var alltid där vid kl 10 på morgonen.

2m lång, klänning, kofta, peruk, solglasögon, löstuttar, sandaler och en rullator med några Sofiero 7,5or i korgen där fram. Han berättade att det där var hans favoritbusshållplats eftersom det bara stannade bussar där på nätterna.

Han gillade att sitta där och titta på folk och dricka sina öl. Det var nära till bolaget, och sedan när han druckit upp sina öl gick han bort till kulturhuset och läste en tidning.

Han har enligt egen uppgift en bakgrund som kock och är enligt rykten känd som "Täbytransan".




Kommentarer
Postat av: Blända

Nu har jag varit inne på Hitta och kört klarabergsgatan virituellt. så nu har även jag sett transan i väderskyddet

2009-03-18 @ 18:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0