Ännu en händeslerik helg avklarad.

Har precis kommit hem till J från Big Ben, är svettig. Känns som att jag är i klimakteriet, eller jag kan tänka mig att det känns svettigt och klibbigt...ungefär som nu.

Vilken helg det har varit. I fredags var jag så jävla trött på väg hem från jobbet att jag lämnade mina hemmanycklar i skåpet på jobbet. Det kommer jag på på pendeln, med mig har jag däremot mina jobbnycklar. Jag är för trött för att ens bli sur. Som tur är var Stoffe hemma och jag kunde ta mina extranycklar.

Vid det här laget är jag så sjukt trött och deprimerad över faktumet att jag är så trött at jag lägger mig i fosterställning i hörnet av sängen. Tillslut blir jag så arg på att vara trött att jag drar på Muse på högsta volym och trummar med i låtarna på soffan med trumpinnar allt vad jag har tills dammet ryker.

Jag häller upp whisky och greppar gitarren, fick ned en skiss på en framtida låt som jag tror kommer att bli bra.
Några glas whisky senare och utan mat i magen, beger jag mig till stan med Ralle. Vi drar till Babajan där Johanna och hennes polare spelar skivor. Hon trodde aldrig att jag skulle dyka upp...det trodde inte jag heller först med tanke på hur trött och grinig jag var. Jag hamnar i många intressanta samtal, bland annat pappan till ägaren av stället som var Engelsman. Han berättade om när han var och filmade i sydamerika i början av 80-talet. Det var även skoj att träffa Johannas kompisar. Kvällen blir inte allt för sen, vilket var skönt då vi hade en fullspäckad lördag framför oss...

När vi vaknade drog vi till Högdalen. Fan vad folk det var där, det var härligt. Jag tycker att det är så fullt av liv där. Det verkade iofs vara någon slags temadag, det var band som spelade, ett "tåg" som skjutsade runt barnen. Fy fan för att köra det där tåget, fullsmockat med folk och ingen flyttade på sig. Vi drog till en pizzeria en bit bort, käkade en sallad. Det var det första jag ätit på ett dygn nu...förutom en banan. Salladen var sjukt god.

På väg tillbaka upptäckte vi att Tazalybutiken var stängd, och att det hängde polisavspärrning utanpå. Jag gick fram och såg att det satt en skylt på dörren, det stod att det var stängt på grund av rån. Tazaly är alltså en liten kiosk byggd i en barack typ...ser nästan ut som en koja. Jag blev upprörd, vem rånar en sån liten butik som säljer lite småsaker? De som är så snälla. Hoppas att de får tag på dessa idioter!

Vid tretiden blir vi hämtade av Johannas klasskompis och hennes kille. Jag och killen bondade snabbt, han jobbade på Scania! Så det blev mycket snack om lastbilar. Johanna och Therese fick knappt in ett ord. Ett par timmar senare kom vi fram till Grisslehamn. Där skulle vi på kräftskiva.

Det var cirka 15-20pers med, det var lite stelt i början...men allt lättades upp med lite alkohol och sånger. Jag upptäckte dock att jag inte hade något större tålamod för kräftor, jag tycker det är gott...men jag pallar inte sitta och pilla och kladda med maten, jag vill äta den. Så det blev mer dricka istället.
Vi kastade frisbee som dårar in på den mörka kvällen. De hade köpt en frisbee med lampor i, det var fett.

Vi hade bestämt oss för att åka hem samma kväll istället för att sova kvar, det var ju en dag idag också. Jag minns att vi satte oss i bilen, sen plötsligt har både  jag och Johanna somnat, och sen är vi i Älvsjö. Så det kändes som att man var hemma på två minuter. Skönt som fan!

Idag har vi varit fett sega och somnat på soffan. Jag skrev material till kvällens gig på Big Ben, var irriterad på allt möjligt. Tappade ägg på golvet, betedde mig omget och sulade in den i köksluckan efter det...fick torka upp. Onödigt. Men men, ibland får man tillåta sig att göra sånt. Det var ju så länge sen sist.

Big Ben var svettigt och kvavt som vanligt. Jag kom ihåg innehållet i det mesta av mitt material, så jag var nöjd. Måste bara tänka på att sluta att stanna upp tempot genom att vänta på svar för mina retoriska frågor. Jag fick ändå beröm av folk jag inte känner...och det känns alltid bra. Så det var en lyckad kväll.

Garvade mest åt Ola Söderholm när han snackade om vad som skulle hända om Victoria fick en son med  down syndrom, skulle han bli kung ändå? Sen Tobias Jakobsson också bra, han snackade om hur dyra säkerhetsdörrar var...och att det var väl förmodligen det mest värdefulla en tjuv kunde sno från honom.

Nu är jag trött och ska sova...upp tidigt som vanligt. Mycket att fixa denna vecka, tvättstuga och städa imorrn...sen fredag till England med Marcus. Aja...får ta det piano;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0