Drunkar i idéer?

Oj oj oj...Var börjar man? Jo, i måndags. Körde på Comedy planet på Engelska, var en upplevelse.

När vi kom dit var det bara några få som hade kommit dit för att kolla på comedy. När jag kom ned tillsammans med Jocke, satt Kodjo Akolor och Björn Gustafsson och småpratade lite. Vi snackade lite om kvällen, jag hade ingen större aning om vad jag skulle köra för något exakt.

Plötsligt kommer en våg av människor ned i källaren på Carpe Noctem, ett stort sällskap med hårdrockare, EMO´s, freaks, militanta dreadlockmänniskor, satanister.

Kodjo reste på ögonbrynen. Jag kände att detta skulle bli intressant. Jag kom till fuck-it-insikten, och bestämde mig för att detta skulle bli så jävla kul helt enkelt.

Det slutade med att jag gick upp och körde i 17 minuter. Det gick bra sådär, jag kände mig avslappnad på scen och lekte med publiken. Tyvärr så hade jag inte förberett särskilt mycket material, så jag fick improvisera en del. Det gick bra, det tråkiga var att jag inte kunde spinna vidare på många av sakerna allt för långt.

Jag freakade ur en del på scen, har inte hunnit se bandet ännu. Ska kolla på det senare ikväll förhoppningsvis, men i stort sätt var jag nöjd med min kväll.

Björn Gustafsson körde på ett svengelskt tema, det gick väl ok för honom. De som det gick bäst för tycker jag, eller de som iaf hade bäst skrivet material var Ahmed och Kodjo. De har iofs lite mer erfarenhet och rutin än jag har, men det är ingen ursäkt. De är bra.

Nästa morgon vaknar jag och det är fan bara 9 grader ute, jag har missat två av mina flyg till Malmö, och tom drömt att jag varit ute på Arlanda, men det var jag inte. Några timmar senare hade jag iaf lyckats ta mig till Arlanda där morsan hade två hektiska köer i sin check-in disk. En kö med c:a 30-40 rullstolare, och i den andra kön ett MC-gäng som skulle ut och resa. Hon såg lite smått stressad ut. Jag fick iaf mina biljetter, och satte mig på flyget.

Det var ganska coolt att jag lyckades observera hela Öland på en och samma gång, samtidigt passade jag på att observera vilket fantasilöst namn för en ö det var, Öland?

Det var mysigt att träffa Kim igen, även om hon fick lite spel på min comedypsykos jag befinner mig i. Jag kan typ inte sluta larva mig och skämta ibland. Det var inte så poppis när jag använde vagnen på IKEA som en skateboard tvärs över parkeringen mot ingången, och jag är lite som ett envist barn ibland och vägrade sluta innan hon blev sur på riktigt... Fick även lite kritik senare för att jag fortsatte skämta vid opassande tillfällen, ska försöka tänka på det.

På kvällen fick vi de två allra sista biljetterna till MACK´s säsongsavslutning med bl.a. David Batra, som hann med flyget efter mitt. Han tog lustigt nog också upp det där med att skämta i tid och otid.

Jag hade aldrig sett Batra förr, men tycker att han är värd det man har fått höra om honom iaf. En duktigt och rutinerad komiker helt enkelt. Man blev aldrig uttråkad av att kolla på honom, och han har många och bra skämt som jag inspirerades av. Jag gillar hans lugna och oskyldiga scenkaraktär.

En annan komiker som körde under kvällen som jag också blev väldigt imponerad av var Lena Frisk, snabb och tuff tjej som gav mig en del höga magskratt.

Jag passade på att nätverka lite, och kom i kontakt med en ung komiker som heter Niklas. Han tipsade lite om olika ställen man kunde köra på i Malmö. Vi utbytte MSNadresser, eller...jag tog hans.

Imorse började dagen med ljudet av en bilmaskin som bilade sig genom tjock och hård betong nerifrån källaren i Kims bostadshus. Klockan 07 drömmer jag om att jag och Jocke ska äta en god buffé med mat, så vaknar man av ett DRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR....RRRRRRRRRRRRRR...RRRRRR!!!!

Jag kände mig åter en gång som Johan Rheborgs karaktär; Örjan, i TV4´s serie Hjälp, då jag kände för att springa ut i boxershorts och ta och köra bilmaskinen genom magen på idioten som står och bilar.

Samtidigt kunde jag inte låta bli att tänka på att för bara ett år sedan, var jag den som jobbade som rivare och höll på att föra ett jävla liv. Men det spelar ingen roll, det var förjävligt. Det mest förjävliga av allt var att han var klar en kvart senare, kunde han inte väntat lite längre om det var allt han skulle göra? Suck asså... Aja, fick lite inspiration till Manuset "Stambyte" som börjar bli klart för att sätta igång med att skriva snart.

Och här leds vi in på den delen av bloggen där jag tänkte presentera några av mina tusentals idéer och viljor.

Vad ska man göra?

Jag har en plan på att flytta ned till Kim i några månader, skaffa mig ett jobb i Malmö eller Danmark, försöka köra stand up så mycket som möjligt runt om i Skåne, kanske anmäla mig till en kurs i Helsingborg hos Martin Svensson som också körde igår på MACK. Jag kan faktist pendla upp till Stockholm för att köra stand-up. MEN...

...det jag kommer sakna i Stockholm, är Stockholm, med alla dess möjligheter inom Svensk stand up. Jag känner att jag håller på att bygga min karriär där, det kommer gå snabbare tror jag. Jag har etablerat kontakter med comedytv, och big ben, samt comedy planet samt en massa olika andra komiker som jag vill underhålla. Jag vill köra så ofta som möjligt, och vara delaktig i Big Bens framtidsplaner tillsammans med Laszlo, Thomas och co.

Problemet bara är att jag har varken jobb, eller nånstans att bo i Stockholm just nu.

Samtidigt vore det väldigt mysigt att bo med Kim, samt att bo i Malmö. Jag gillar Skåne, och jag gillar miljöombyte. Falafel är billigare här, och det är nära till Danmark och Tyskland.

Min kusin Fredrik bor även i Torekov och driver sin golftidining därifrån. Kanske skulle jag finna lugn och ro i Skåne? Men argh...ja, jag vet inte. Det kommer förbli ett dilemma de närmsta timmarna iaf. Ska prata mer med Kim om det senare.

Jag ska försöka hinna ladda upp film från Big Ben och Comedy planet på youtube senare om jag hinner. Sedan ska jag börja designa hemsidan åt Big ben, samt fila på min egna hemsida...gaaaah...sen ska man börja träna är det tänkt.

Japp, som Ni hör, är det mycket på gång...för ovanlighetens skull.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0