Mitt 2007.

image8
Nytt år, nytt hår. Lyckligt otvetandes?

Januari.

Året började på Södermalm i närheten av Krukmakargatan, det smälldes smällare och raketer. Hade inga större förväntningar på nyårsnatten, men det blev ett roligt rave fram tills 10 på morgonen i Årsta. Många vänner dök upp och det var en bra start på ett nytt år. Jag minns hur konstigt det kändes att gå hem längs gröna gräsmattor och ljumna vindar. Det var plusgrader den första januari 2007.

Man hade rätt ljusa förväntningar på året, men bara efter några dagar fick jag reda på att min dåvarande "ickeflickvän" hade träffat en ny kille borta i Norge. Precis i samma veva hade jag bestämt mig att det var henne jag ville ha. Min värld rasade samman lite, och jag kände mig väldigt ensam.

Jag hade dock turen att jag tack vare henne bokade in mig på en kurs hos Anders Celin i stand up. Jag klippte även av mig mitt långa hår och började det nya året som kortklippt för första gången sedan i lumpen 2004. Jag sysselsatte mina dagar med att träna capoeira, se på stand up och halta mig genom skolan. Ensamhet är känslan som präglade denna period.


image9
När allt känns sådär...

Februari.

En rätt död och intryckslös månad. Förmodligen har jag förträngt det mesta som hände, jag tror inte det var de bästa tiderna i mitt liv. Det som var en anda av frisk luft var dock den nya TV-journalistikklassen som började i skolan. De livade upp stämningen och fick tiden att gå.

Jag gick genom min första batizado i Capoeira, alltså min första gradering. Jag tillbringade rätt mycket tid ensam på mina små upptåg på standupklubbar och min frånvaro från skolan blev större och större.

Jag fyllde även 24år och firade med att äta på en libanesisk restaurang tillsammans med mor, syster och min barndomsbästis Victor. Det blev en trevlig kväll med god mat. Tack!

image10
Trivs inte riktigt i skolan.

Mars.

Här börjar det hända saker. Jag börjar festa mycket mer och spårar väl kanske ur lite. Jag lyckas bryta tån på fyllan en dag vilket gjorde att jag kom av mig av min capoeiraträning. Jag drack mig ofta så full att jag inte kunde alls minnas vad jag gjort kvällen innan. Jag brydde mig inte särskilt mycket om någonting, speciellt inte skolan.

Jag började umgås mer med Frida och fördjupa mig i personlig evolution igen, började läsa mer om 2012. Skolan börjar bli olidligt tråkig, och det är bara ångestfyllt att gå dit.

Samtidigt börjar det bli ljusare ute, och jag tror att jag ändå började få någon lite positivare syn på saker och ting mot slutet av månaden.

image11
En kväll i April 2007 vid tunnelbanan i Rågsved på väg till en fest i Bromma.

April.

Ja, ännu en luddig månad faktist. Vad hände egentligen? Jag och Marcus var på äventyr en kväll i Sundbyberg och var på en karaokekväll och träffade en del original.

I skolan hade vi "Magasinsprogram". Vi skulle samarbeta tillsammans med TV-produktionsklassen som jag inte fick något vidare bra intryck av. Ett gäng stora egon som alla försöker hävda sig vara mer seriösa än andra. Jag blev mest den bångstyriga killen som ingen ville jobba med och som även bara sket i allt som hade med skola att göra.

Festandet fortsatte och det var ofta man hittade på saker med TVJ-klassen, vilket var trevligt.

image12
-Har ni tänkt på att motsatsen till motsats är försats? Eller?

Maj.

Månaden då förändringar började ta vid sig. Jag kom i kontakt med Joel efter att inte ha träffat honom på 5 år. Jag börjar jobba tillsammans med honom istället för att gå i skolan. Jag minns att jag kände mig lycklig över att få vara hemma på gröna Lidingö igen.

I slutet av månaden gör jag mitt livs tredje stand up framträdande på Big Ben vilket gick förvånansvärt bra. Jag var nöjd, och var glad att så många kom för att ge mig stöd och titta på mig.

Det slutar med att Joel frågar om jag inte ska flytta in hos honom ute på Lidingö. Flyttprocessen gick stegvis och även i slow motion. Jag gästspelade någon gång i skolan.

Det var skönt att lämna lägenheten i Bromma tillsammans med alla minnen och fuktskador som uppstod där.

image13
Jag, Frida och Joel på utflykt.

Juni.

Här börjar jag blogga efter att ha haft en intensivare kontakt med Kim som inspirerade mig med sin blogg. Juni är en rätt intensiv och händelserik period. Skolan tar äntligen slut. Det kändes tyvärr som bortkastad tid. Medieskolan är mer ett vinstdrivande intresse än en skola enligt min mening, amatör!

Utan att ha ens fått något papper där det står att jag ens satt min fot på skolan och gjort en enda uppgift genomlider jag avslutningslunchen och lämnar den tidigt.

Jag kommer även i kontakt med comedytv under denna månad, vilket för min del var ett lyft.

En del festande. En del utflykter och äventyr. Midsommarfirande. Båtturer.

Kim som jag kom i kontakt med under Januari hade sagt redan då att jag var välkommen att ta en öl på hennes balkong under sommaren. En helg hade jag inget för mig, så jag bestämde mig för att åka ned och hälsa på. Det leder i sin tur till att vi blir tillsammans.

Skrattstock i solen på långholmen, blev glad att se att Stand up är så pass stort i Sverige.

image14
De två spirituella utforskarna gör sig beredda att kasta sig ut från 13meter.

Juli.

Jag tillbringar rätt mycket tid i Skåne tillsammans med Kim. Vi åker till Danmark. Jag hälsar på bekanta i Hässleholm. Jag minns att jag kände en ovisshet kring livet i största allmänhet, vilket jag iofs ofta gör. Jag tillbringar rätt mycket tid med kompisar, gör saker som att bada och leka med Jockes kamera. Kim kommer upp till Stockholm och hälsar på några gånger också.

Jag träffar för första gången Helena sen i Januari. Det kändes konstigt men skönt. Livet går vidare.

image15
"Grandma, Keep on smiling down on us. Rest in peace much love and happiness Emily & Leon"

Augusti.

Farmor går bort. En tråkig överraskning som dock leder till att jag återupptar kontakten med min kusin Emily i London som jag inte sett sedan jag var 4år gammal. Jag åker till London och går på farmors begravning. Det var fint.

Jag kommer alltid att minnas farmor som en fin människa i en dyster omgivning och kommer alltid att bära med mig minnena av henne i mitt hjärta.

Hälsar även på Viktor i Brixton.  Ovissheten med livet blir mer påtaglig. Jag känner mig inte så uppåt och relationen med Kim är turbulent.

image16
Min engelska kusin Emily i Gamla Stan.

September.

Ekonomiska problem präglar min tillvaro. Emily kommer och hälsar på i Stockholm. Jag söker jobb, och börjar jobba på Bruka´s lager i Frihamnen.

Jag börjar köra mer stand up än tidigare också. En vardag infinner sig. Jag och Kim gör slut, men fortsätter att vara vänner.

Jag kommer in i rutinen av att filma åt comedytv oftare och är väldigt trött då jag försöker att få allt att gå ihop.

image17
Usch!

Oktober.

Minns inte särskilt mycket från denna månad mer än att det mest är tråkig vardag. Min ventil är stand upen.

image18
Behrad, David, Björn och jag...vet fortfarande inte vad jag missade till vänster?

November.

Kylan och mörkret är här på allvar. Någon gång under månaden slutar jag tvärt att jobba på lagret. Känslan av hopplösthet gör sig påmind mer och mer. Hälsar på Kim igen i Skåne.

Är och filmar AKS på Boulevardteatern, riktigt kul!

image19
Ingen vit jul i år heller...

December.

Här har jag ingen koll längre på tiden. Sömnproblem är min vardag. Rutinlöshet, hopplöshet. Pappa kommer och hälsar på. Joel får inbrott i sin bil, det hela slutar med att vi alla som är i huset blir gripna av polis. Jag och Joel blir misstänkta för mordförsök istället. En onödig och traumatisk upplevelse.

Jag jobbar lite kvällar i tunnelbanan tillsammans med Gonzo, så lite pengar kommer in igen. Julen var väl inte den bästa från min sida, mådde inte så himla bra helt enkelt.

Nu har jag bearbetat en massa saker och nu ska det bli ändring på saker och ting. Nytt år, ny agenda.

Denna månad präglas av att jag börjat umgås mer med David. Det har varit positivt.

Sammanfattning:

2007 var bara ett år av år i mitt liv. Saker som att "bli äldre" börjar göra sig mer påminda. Jag har faktist inte så mycket att säga om 2007 och är rätt trött på det, det ska bli skönt med ett nytt år.

I och med denna revy av året, känner jag mig klar med 2007 och välkomnar 2008 och hoppas att det blir ett bra år för alla jag känner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0