Ord som "Palla" och "Orka".

Efter mitt tidigare inlägg om Johanna, biobiljettstorsken, så fick jag en kommentar av en tjej som löd: "Orka klaga".
Jag kanske skall börja med att understryka att jag är medveten om att det var ironiskt menat, men jag tycker själva ordvalet är intressant.

Just orden: "Orka" och "Palla" är de mest vedervärdiga ord som man kan använda sig av. Det är ord jag aldrig vill befatta mig med, och jag stör mig lika mycket varje gång jag hör dem.

Varför då? Jo, för att jag tycker att hela attityden kring orden är så trista och ointelligenta. Det behöver ju inte betyda att alla som använder dessa uttryck är dumma i huvudet, men tycker att de orden är de slappaste och mest arroganta som finns!

En ny subkultur av allmän dumhet och slapphet  breder ut sig över samhället och gör skada på det allmänna intellektet. Jag tycker att man borde palla avstå från dessa ord. För att jag tycker att åsikter är viktiga, det är åsikter som är intressanta.

Orka bry sig liksom? Precis, jag orkar faktist bry mig om saker och ting och jag tycker att fler borde göra det. Om inte annat kan det vara bra för evolutionen, och vem vet? En dag kanske vi alla slipper meningslös reklam i våra gästböcker?


Kommentarer
Postat av: Babyblue

Leon lyssna inte på alla blåsta idiots du vet att du är one of a kind o du är underbart filosofisk till skillnad från alla main stream töntar. Du är grym!

2007-12-29 @ 23:04:25
Postat av: Leon

Tack så mycket Babyblue, det ska jag absolut fortsätta vara:)

2007-12-29 @ 23:24:26
URL: http://kleton.blogg.se
Postat av: Babyblue

Hoppas att allt ordnar sig, är inte förtjust i bloggar egentligen men fick höra talas om din via en vän så med positiv förväntat hoppas jag att du delar med dig utav dina sköna tankar under -08! :d lycka till med stand up:en

2007-12-30 @ 01:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0