Tre karlar i ett hus.

Var börjar man nu då? Det var så länge sen det började liksom... Har nu varit vaken sedan kl 15.17 tisdag eftermiddag. Just det, jag vaknade för lite drygt 39 timmar sedan.

Visst, jag kanske får skylla mig själv som önskade att dygnet hade 32 timmar förut, men detta är fan lite absurt. Jag har typ förlorat min relation med sömn. Jag är som en dator som startat om...eller nåt sånt.

Men det är roligt, att ligga vaken klockan 06.31. Jag vet att jag snackat om att man måste hålla sig vaken och sådär, men det var inte riktigt såhär jag menade heller?

Hela igår natt låg jag bara och svettades, kunde inte sova, ville inte sova, även om jag vet att det vore bäst om jag sov. Men kroppen...eller hjärnan ville inte?

Efter ett tag gav jag upp, jag låtsades helt enkelt att jag sovit, gick upp åt frukost och inbillade mig bara att jag var lite morgontrött. Duschade och hoppade på tåget till Helenelund för att spela in de sista scenerna i kortfilmen.

Det var kallt som fan att spela in scenerna, plågsamt kallt, det sved verkligen. Men när vi var klara bjöds det på mat. Åt pasta.

Hoppade på pendeln, ringde David. Han plockade upp mig i Solna så åkte vi och skulle inspektera några av hans byggen. Busshållplatser.

För att ingen skulle misstänka något fuffens med varför David har med sig polare på jobbet, låtsades jag vara en Engelsk bygginjenjör. Jag snackade engelska med byggarbetarna och ställde lite frågor om deras jobb. Var rätt humoristiskt.

Sedan bjöd David på middag. Jag måste säga att jag blev tagen av hans generösitet och engagemang att få det så trevligt som möjligt. Åt en stor bit kött, 250gram. Medium rare, lite sådär halvsällsynt kött eller? Utrotningshotat djur kanske? Vad ställde vi till med egentligen?

Men det var bara en del av Davids värld, han verkade känna igen kyparen och gav honom beröm. Det skulle löpas hela linan ut med efterrätt. Apelsinsorbét. Gott som fan! Jag behövde nog sockerkicken.

Vi hade intressanta samtal rörande stand up, och varandras bakgrunder. Jag älskar att lära känna nya människor.

Sedan åkte vi ut till Lidingö och kollade på lite olika komiker på nätet. Jag passade på att visa lite filmer som jag gjort också. Var riktigt skoj.

Sedan drog David, och jag plockade ur alla hyllor ur kylen och skrubbade ur den. Sedan handlade jag mat på Superstore. Höll på att bli tokig när jag inte hittade matolja. Fick fråga tillslut efter jag nästan tappat bort min kundvagn i affären.

På väg hem gick jag in och snackade med grannen, även min hyresvärd. Vi snackade lite allmänt om hyra och ekonomi. Det kändes skönt efteråt. Ny energi, och nytt lugn över torpet.

Snackade med Marcus ett tag i telefon om livet som vanligt, och hur konstigt allt är i våra liv. Inte för att vi är de enda med konstiga liv, men våra liv är extremt ovanliga tror vi iaf. Vi har vår lilla värld, har alltid haft, och kommer alltid att ha.

Sedan drog jag och hämtade en matta hos morsan, snackade lite med syrran. Senare åkte jag till söder, lämnade mattan och hämtade farsan på centralen.

Sedan satt jag joel och farsan och drack ett par Tjeckiska pilsner, snackade om världen och kollade på youtube till klockan 05.

Nu är det lite Big Brother stämning här, vi sover 3 karlar, varav 2st sover och även snarkar just nu. Farsan sover i min säng, och jag sover i sängen bredvid Joels just nu.

Jag vet att jag är skyldig John Blund några timmars sömn, och kommer att få betala i sinomtid.

Jag började fundera om jag fått en knäpp och blivit en sån här person som inte kan sova nu, eller inte behöver sova? Bara vila lite, med sina tankar. Fast fan vad jag skulle sakna mitt drömmande.

Det finns så mycket i mitt huvud nu, tankar, planer, visioner. Jag vill så mycket, och vill bara sätta igång. Jag vill börja göra först och snacka sen. Jag vill överraska mig själv och alla andra, samtidigt som jag levererar och har kul...

Nu ska jag slösurfa lite på nätet och se vad man hittar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0