En snabb resumé.

Fan vad tiden har gått på sistonde.

Har hunnit göra fler saker än jag hinner skriva om, så det får bli en kortfattad version av saker och ting.

Jag åkte spontant ned till Skåne igen efter att ha varit vaken ett helt dygn, och under det dygnet hade jag dessutom varit ute och badat i solen hela dagen med Jocke och Marcus.

Hela resan hit kändes som att den gick på 5 minuter. Kim var ledig, så det var mysigt att kunna umgås lite.
Vi var ute och hälsade på hos hennes föräldrar, jag var dock så trött att jag knappt kunde prata, men det kändes som att det bra ändå. Jag somnade på hennes säng i några timmar.

Nästa dag skulle Kim jobba, så jag fick låna bilen. Tänkte köra och hälsa på min kusin i Torekov, men han var i Stockholm just nu. Tajming.

Det blev en resa till gamla bekanta i Hässleholm. Det bekväma med skåne är att allt verkar ligga inom en timmes bilresa vart man än ska. så 45min efter jag åkt från Lund där Kim jobbar var jag i Hässleholm... Eller, ok, jag åkte vilse ett par ggr på vägen, jag försökte freestyla men slutade med att jag hämtade en skånekarta från en turistbyrå.

Det var trevligt att träffa Jenny, Nasih och deras barn och hundar. Snackade även skit med grannen Peter. Vi konstaterade att ett år gått jävla snabbt, för att det kändes som igår vi stod och snackade skit förra sommaren när vi skulle på rave i Tormestorp med mina bekanta latinokompisar...

Jag hann prefis tillbaka i tid för att hämta upp Kim från hennes jobb, hon överraskade med att hon fått nästa dag ledigt vilket var skoj att höra.

På kvällen åkte vi ut till hennes föräldrar igen och grillade. Jag var den enda i sällskapet som inte satt med ryggen mot vägen, så de garvade åt mig så fort jag vände mig om, vilket man gör så fort man hör konstiga ljud.

Kims föräldrar bor fint, i ett gammalt skånskt tort från 1800-talet. Hennes föräldrar är fett sköna, lite svårt att förstå vad de säger ibland bara. Ett klassiskt citat från kvällen var när jag hörde något i stil med "Det blir nog badkar av dig med!". Förvånad utbrister jag bara "Va? Badkar?", -Nej, B-r-a  k-a-r-l! Ahaaa... Men det är skoj med lite missförstånd, det förgyller tillvaron.

Nästa dag var det Danmarksväder, och även dags att åka till Danmark. Danmarksväder är tydligen när det inte är sådär strålande väder, men inte heller kefft. Inte varmt, men inte heller kallt.

Tåget dit tog bara 20-25min, och det var ballt att åka över Öresundsbron. Så märkligt att allt ligger så nära, men man känner verkligen att det är ett annat land. Asballt.

Vi gick längs ströget och stannade till på ett torg och käkade Smörebröd som det heter. Vuxenmat till tusen, jag käkade två sillar i vinäger och ströbröd med sallad på mörkt bröd med en fatöl. Det var sjukt gott.

VI gick Ströget upp och ned ett par ggr, kollade på människor och på alla flummiga imitatörer längs gatan. Folk tjänar pengar på att stå blick stilla målade som statyer, det verkade vara hög konkurrens.

Den värsta var dock en snubbe utklädd till en gammal gumma som lyssnade på freestyle, fattade inte riktigt den?

En annan gubbe gissade ålder och vikt på människor, gissade han rätt fick man betala, annars var det gratis. Kim hann observera en kvinna som bad honom dra åt helvette och sedan vände hon om och gick. Otacksamt jobb.

Vi gick in i en T-shirtafffär. FIck en t-shirt av Kim som det står "HVAD TROR DU SELV?" på, det är numer min favorit t-shirt.

Jag käkade tillslut mitt dansak weinerbröd jag tjatat om, och sedan hann vi se en dåre som vinglade runt på en 3m hög enhjuling innan vi satte oss och drack en sista öl på en uteservering längs Ströget.

På vägen till stationen köpte vi en Pölse var, eller det var kanske bara jag som käkade en Pölse. Sedan var man plötsligt tillbaka i Sverige igen.

Danmark är fan soft, och jag älskar Köpenhamn. Jag åker mer än gärna tillbaka dit. Varför kan vi inte få köpa sprit till efterfesten på 7-eleven? Varför kan vi inte få köpa små cigarettaskar om vi inte vill ha stora? Sverige är fan lite dagisvarning på asså... Vafan, vi är ju vuxna människor?

Jag måste gått hem hos Kims föräldrar, för vi blev ditbjudna på mat igen på kvällen. Det var gott, grillade laxspett. 

Igår hamnade jag i en svacka, en kortare depression. Livet kändes riktigt kefft, och jag lät det gå ut över Kim. Det ångrar jag. Ibland blir jag sådär när jag är trött, men jag borde ta folks råd och inte filosofera för mycket över jobbiga saker när jag är som tröttast. Till råga på allt tog jag fel på tiden jag skulle hämta henne från jobbet, så hon fick ta taxi från lund, pinsamt för min del. På kvällen tröstade vi oss med cola och pizza efter det försökte vi sätta upp speglar, men det gick åt pipan. Slutligen ägnade vi oss åt lite innovativa idéer innan vi somnade...

Idag har jag mest smidit planer för framtiden, har varit på bra humör och haft många bra idéer. Tyvärr hinner jag inte skriva om dem, ska iväg och hämta Kim nu strax. Senare ikväll ska vi grilla kycklingen jag marinerat.

EN sak som är lite havlbull är att jag skulle kört stand up i Stockholm ikväll, men livet tar inte slut för det...

Over and out!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0