Nu hörs inga böner mer...

Farmor finns inte mer,och pappa har ej längre någon mor.

Idag förändrades livet en del för mig och min släkt. För mig är det första gången någon nära dör, inte för att hon bodde så nära, hon bodde i London, men vi hade en fin relation.

Hon var den finaste och varmaste av människor. Var alltid glad, och stod alltid med ett leende när man såg henne.
Jag är nöjd att jag hade mina djupa samtal med henne om livet och döden under sommaren 2004. Jag fick lära känna henne lite mer ur ett vuxet perspektiv, och fick höra lite om hennes tillvaro.

Hon var en god själ i en taskig tillvaro. På sätt och vis tror jag att hon är lyckligare idag där hon är nu, hon dog med ett gott samvete och gjorde det hon kunde för att alla skulle vara lyckliga.

Varje kväll satt hon på soffan och viskade för sig själv, det hon gjorde var att läsa böner för alla sina barn och barnbarn. Men nu hörs inga böner mer.

Vi kommer sakna dig farmor, vila i frid...


Kommentarer
Postat av: Rouaa

Beklagar ännu en gång...
Jag önskar att jag fick träffa min farmor eller att jag ens fick prata i telefon med henne innan hon gick bort... Jag vet inte ens hur hon ser ut :(

2007-07-16 @ 03:32:20
URL: http://www.rouaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0