It´s a wrap!

Då satt man här igen, dock för sista gången någonsin...garanterat.

Jag sitter på min plats i "Gate 7" i Medieskolan i Stockholm. Gate är deras exklusiva namn för klassrum. Skolan är dock så lång bort från exklusiv man kan tänka sig. För det första håller man dagligen på att kvävas av syrebrist i skolans lokaler som saknar fönster, dessutom får man lust att skrika på grund av den bristfälliga utrustning som finns här...

Imorrn är dock allt över, it´s a wrap! It´s over, ännu ett kapitel, äventyr, kalla det vad du vill är slut. Life goes on, and so will I.

Det har varit branschdag i skolan, jag hade inte ställt ut något. Ingen kom till branschdagen ändå, jag är inte överraskad. Jag kanske låter bittert inställd till min skola, but I´m not the only one.

Imorrn får vi våra Diplom, diplom för att ha stått ut med detta luftslott i 10 månader...

Det positiva var att träffa en massa roliga människor här och att jag äntligen fick ut min film jag klippt på band, så snart kan ni beskåda den också.

Nu vill jag dock skriva om något roligare...

Jag har tillbringat dagen på Norra Brunn Comedy Club och filmat en sketch tillsammans med Lasse Neilsen, Henrik Elmér, Ami Hallberg och Goran Asaad. Det var riktigt jävla kul, och kanske även bland det bästa jag filmat hittills. Jag provade några nya idéer, och jag tror att det kommer att ge en kul utdelning.

Sketchen handlar om en kvinna som kommer och stör en grupp män på krogen, och hon blir sedan avvisad. Lite omvänd ordning med andra ord.

Jag tycker det var skitkul att träffa etablerade komiker och självklart passade jag på att ställa frågor, och blev erbjuden att köra ett gig på comedy planet på söder vilket jag ser fram mot.

Jag drog med mig Jocke min polare som jag utsett till min personliga fotograf. Vi fungerar bra ihop, han gillar att fota och jag gillar att bli fotad. Jag fick ett par bilder då jag står på scenen på Norra Brunns scen, där jag förhoppningsvis kommer att köra på nån gång i framtiden.

Som tack för att vi filmade, blev vi bjudna på lunch. Nu sitter jag mest och fördriver tid i skolan. Jag ska tillbaka senare och filma lite publikbilder på Norra brunn och passa på att se lite gratis stand up. Ska bli skoj.

Jag måste bara klura ut hur jag ska ta mig tillbaka till Lidingö, är rätt pank just nu.

Men livet leker ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0