Malmuuuee...

Då satt man i Skåne igen. Malmö för att var lite närmare bestämd, de i Skåne påpekade att de inte brukar säga att de ska till ett landskap om de ska någonstans. "Vi ska åka till Södermanland över helgen." Jag vet inte, kanske är det ett översittarfenomen vi har i Stockholm? Orkar inte göra någon överanalys på saken.

Det är vilket fall som helst en helt annan vibe här nere än i Stockholm, det är mer kontinentalt på nåt sätt, lite mer rough och ärligt.

Jag tror att vi är mer officiella i vårat bemötande i Stockholm, här nere verkar kommunikation vara mer abstrakt och flummig.

Jag var ute och gick med Kim som jag är och hälsar på, och hon får syn på en arbetskollega på gatan. I Stockholm är de flesta dryga mot sina arbetskamrater och har inte särskilt mycket med dem att göra på fritiden. Hon hojtade till och istället för ett hej, var det ett halft oengagerat "Läget?" utan någon respons...

Svårt som fan att förklara det intressanta jag observerade, men jag skulle bli tokig om det vore så i Stockholm. Forget it, haha känns som att jag skriver samtidigt som jag tänker på nåt annat.

Om dagarna har Kim jobbat, så jag passade på att gå en promenad i ett ödsligt industriområde nere vid hamnen. Jag blev attackerad av fiskmåsar, måsjävlar! Sen började det regna. Lite längre bort kunde jag skymta turning torsoe i diset som förvandlades till horizont ute i havet.

Det har inte hänt världens actiongrejer här då det har ösregnat större delen av tiden. Men lite tid för matlagning och öldrickning har det blivit i varje fall.

Jag skulle åkt hem idag för att se Kodjo köra stand up på Hemma hos ikväll, men det verkar inte bli av. Priserna på flyg och tåg verkar vara helt olika från dag till dag. Men jag hade tänkt ta mig hem i dagarna.

Det händer spännande saker i Stockholm framöver. Snackade med Rodrigo från comedytv.se, han berättade att Henrik Elmér var intresserad av att filma en pilot för ett program på TV4. Jag sa att jag helt klart var intresserad.

På söndag är det dags för mig att köra stand up igen, vilket ska bli riktigt skoj.

Nu ska jag kolla om Kim ska vakna efter sin tupplur efter jobbet, börjar bli lite hungrig faktist...

Kommentarer
Postat av: Rouaa

detta jävla måsfan... dom attackerar mig jämt! hör av dig nästa gång (kim har mitt nummer och msn) när du är i malmö om hon jobbar och så, ifall du har tråkigt. jag gör inget om dagarna. Vi kanske kan hoppa på måsjävlarna?

2007-07-16 @ 04:21:29
URL: http://www.rouaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0