Upp och ned.

Fan också, ännu en gång utsätts man för känslan av att ha blivit bedragen av internet. All text jag precis skrivit i min långa blogg försvann. Thats life in the digital age.

Precis, upp och ned. Men väljer att se det positiva, jag har blivit lite av en positivitetsjunkie. Orkar inte vara bitter som farsan som hävdar att sanningen är bitter, medan jag hävdar att det är han som väljer att se verkligheten på ett bittert sätt.

På sistonde har saker och ting varit upp och ned, som vanligt i mitt liv. Men jag försöker ta till mig så mycket som möjligt av det positiva, och glida genom det negativa utan att uttrycka mig för mycket...

En läxa jag lärt mig på sistonde är att mycket av det negativa är illusioner och missförstånd som faktist går att reda ut, alltså inget att haka upp sig på.

Igår var det skolavslutning, det bjöds på drink och lunch på hard rock café. Efter maten var det diplomutdelning, folk satt och applåderade och höll tal. Alla fick diplom utom jag.
Jag fick inte ens en förklaring till varför jag inte fått något diplom, och inte ens fick jag något papper på att jag ens satt min fot i skolan. Men oroa er inte, anmälan till skolverket blir nästa steg. Dryg personal, handledare som blir avskedad för sexuella trakasserier, bristfällig teknik, dålig organisation, dåliga lokaler, mycket bullshit är en del av anledningarna till varför jag inte är så hejsan hoppsan över skolan.

Jag vet vad ni som känner mig tänker: "Men Leon, du har ju betalat 76.000kr för den där kursen, känns det inte lite bortkastat?" Tack, jag vet redan vad kursen kostar, och hur bull den var, och jag vill att ni ska veta att ja inte blir gladare av att ni påminner mig om det hela tiden. Jag uppskattar er omtanke, men det är bara så drygt samtalsämne.

Som sagt, nästa steg skolverket. Inte för att jag har så mycket hopp och tillit till det svenska byråkratiska systemet, men man får väl se vad som händer.

Svackan blev kort efter lunchen. Jag gick tillbaka till skolan, hämtade min väska, sparkade inte sönder rutan i huvudentrén trots att tanken passerade. Jag stal inte ens min externa hårddisk som skolan inte visste om att jag hade. Tänk vad mogen jag blivit, eller kanske karmahjärntvättad? Jag ser det nog mer som värdighet. Jag är en medveten person, jag vet oftast vad jag håller på med.

Jag gick direkt till Norra Brunn och hängde lite med Alfredo en av grundarna till Comedytv.se och hängde i deras klipprum under Norra Brunn. Vi snackade framtidsplaner, och om att eventuellt försöka fixa en intervju med Eddie Murphy´s brorsa när han kommer till Sverige i sommar. Spännande.

Jag är glad att jag träffat Alfredo och Rodrigo, grundarna av comedytv.se. De verkar även vara glada av att ha träffat mig eftersom att de båda jobbar heltid på norra brunn har de inte all tid i världen att lägga på sidan. Jag har erbjudit mig att ställa upp till 110%. Jag ser detta som världens chans för min del att ägna mig åt det jag vill göra mest....

Snart är det dags för den konkreta upp och nedgången denna dag, jag ska nämligen impulsflyga ned till Malmö och träffa en person som ska bli himla spännande att träffa:P

Det ska bli ett roligt äventyr, och är hemma igen måndag kväll för att se Kodjo Akolor köra ett gig på hemma hos på kammakargatan, ska också bli spännande.

sammanfattning; Trots att livet har sina upp och nedgångar, ska man passa på att vila sinnet lite i nedgångarna, för ofta kan det bara vara illusioner och missförstånd. Med andra ord, saker som går att lösa. Så jag tänker inte låta dessa saker påverka min livskvalitét just nu.

Ha en bra fredagkväll om ni läser.

kleton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0