Ett par strykningar senare...

Då svider det i ögonen här. Har suttit och koncentrerat och skickat en massa mail till olika kontakter och hört mig för om jobb inom film.

Jag har kompletterat alla uppgifter utom moms hos bolagsverket så att jag kan få min F-skattsedel, så att jag kan börja jobba frilans.

Allt började häromdagen, jag kände bara för att ligga på sängen och stirra i taket, precis som man gjort så många gånger förr. Men vad hjälper det?

Jag gick ned i köket och började städa. Ett par timmar senare såg allt mycket fräschare ut, och jag mådde mycket bättre. Jag bytte lakan, vek all tvätt och kände att jag började få lite struktur.

Jag satte mig sedan ned och skrev en "att göra lista" med 24 punkter, nu har jag lyckats stryka 7 av dem. Det känns skönt.

Saker känns väl inte toppen, men inte helt åt helvette heller. Det är bara att tugga vidare, köra på den här planen, se vad den ger för resultat och sen ta det därifrån.

Jag har även försökt att inte fokusera på allt onödigt skit som inte kommer bli av. Jag har t.ex. inte råd att åka till Thailand i vinter, hur mycket jag än vill. Det är inte realistiskt.
Att köpa bil får också vänta tills jag har en bättre inkomst.

Men nu när jag är inställd på det, känns det mycket lättare. Jag kan inte låta bli att störa mig på kylan och mörkret, men vad ska man göra? Fixa ved!

Jag och Joel fixade en massa ved. Det känns rätt skönt att behöva göra det på nåt sätt, det blir till en underliggande grundläggande drift för att hålla saker och ting igång här. Annars fryser vi! Och då händer ingenting.

Ska försöka vända tilbaka dygnet också, känner mig lite halvtrött nu, så ska göra ett försök snart.

Fick meddelande av morsan idag, det värmde. Farsan ringde också, han var på helt ok humör. Glömde dock bort att det var fars dag.

Aja, en ny vecka framför sig. Får se vad som blir gjort och ogjort. Ska bli spännande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0