Jag lever nog inte som de flesta.

Jag har precis avslutat en frukost bestående av 2 kokta ägg på rostat bröd, en skål kokosyoghurt med crunchy, ett glas apelsin/ananasjuice, en kopp té och en mandarin.

Det kanske inte låter så tokigt egentligen. Det konstiga är väl att se mig komma tillbaka från Willy´s vid den här tiden en tisdagmorgon med två matkassar.

Konstigare är det kanske att jag var på SATS och tränade tidigare, vid 06:30 närmare bestämt. Hurtigt och duktigt att gå upp och träna så tidigt kanske en del tänker. Men det har jag ju inte heller gjort?

Exakt, jag har inte gått och lagt mig ännu sedan jag gick upp kl 17 på måndagseftermiddagen. Det kanske låter oansvarigt, en del kanske tycker att man borde klippa sig och skaffa sig ett jobb.

Klippa mig har jag funderat över, samt blivit tipsad om att det är dags...jag tror vederbörande vet själv om denne läser detta;) men jag har faktist skaffat mig ett jobb också. Självklart med tider och löner som inte de flesta andra har.

Jobbar numer i tunnelbanan med att sätta fast mässinglister på perrongerna. Får bra betalt eftersom att det är OB 21-00 jobbade vi igår, och var hemma igen redan 00:40.

Lyx i mina ögon! Inga tidiga morgnar, inga långa arbetsdagar, men ändå bra betalt. Tack ödet?

Det känns avslappnande att ha en inkomst ännu en gång, och vi får lön varannan vecka så jag kommer ha råd att handla julklappar. Allt ordnade sig ännu en gång.

Jag funderar ibland över varför jag envisas med att leva så konstigt? Jag tror fan inte att någon begriper sig på min livsstil. Nej, jag använder inte amfetamin för att vara vaken, jag är nattmänniska by nature. Men samtidigt vill jag få saker och ting gjorda på dagen med.

Jag känner mig i varje fall nöjd nu, ska ta en liten nap och senare ska jag och Marcus äta Kinabuffé i stan. Livet är ett äventyr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0