Total Flopp.

Var och tränade idag för första gången på länge. Kom ut från gymet yr av bastun och helt skakis av all träning. Sen höll jag på att dra världens vurpa på isen direkt efter.

Drog senare till Johan Uddenbergs och David Karlssons klubb Flopp vid Rådmansgatan.

image4

Johan Uddenberg hälsar alla gäster välkommna.



Stötte ihop med David Druid efter att ha lekt kurragömmasms med honom. Jag fick syn på honom, men han såg inte mig. Passade på att tracka honom med några creepy sms, han hittade mig tillslut.

Efter ett tag säger komikern att David är lite lik finansministern Anders Borg som mer liknar en porrskådis, kolla själva på bilderna;)

Ola Söderholm var först ut, jag gillade hans skämt om varför vi köper nya kläder när vi redan har det. Man skulle ju inte göra så med t.ex. kartonger?

Sen var en av gamla producenterna från Parlamentet där och körde Stand up. Han var rolig, men han var inte så tajt som man ibland önskade sig.

Sedan var det Petra Medes tur, jag tycker att hon har blivit otroligt duktig. Skämt i alla meningar hon sa. Imponerande! ...ja, för att vara en tjej asså;)

image5

Här är varför blixt är så fantastiskt, jag Petra och David förvandlas till terminator.

image6

Anna Swane var även på besök i Stockholm, så hon dök också upp...en liten stund iaf.

image7

Tajtaste komikerna i stan.

När jag kom tillbaka in hade Marcus Palm kört halva sitt gig. Han körd sitt vanliga med lappar och tidningar på scen, ganska kul ändå även om jag tycker det kan bli långrandigt ibland.

Tomas Järvheden avslutade kvällen. Under hans gig så var det en snubbe där som stod och förde ljud för sig, så frågade Tomas om han hade tourettes...sen visade det sig att han hade det. Han var lite...annorlunda kille. Han stod upp ensam bland alla andra som satt ned och bara stirrade.

Tomas fortsatte sedan, 10min senare ställer sig killen och traskar helt oblygt rakt över scenen, han vänder sig om och berättar att han har tourettes och även damp. Blev lite lustig stämning.

Tomas Järvheden skämtade och spelade låtar på sin gitarr. Han har skön och lugn ton i sin stand up, det är skönt att lyssna till. Jag blev inspirerad av att använda stand up och musik åter igen, ska klura på lite idéer.

Imorrn ska jag filma på Boulevardteatern på söder då det är föreställning med Anonyma komikers sällskap som heter "De flesta killar kan brotta ned de flesta tjejer" med Björn Gustafsson, Kodjo Akolor, Soran Ismail, David Druid och Ola Söderholm. Ska bli riktigt kul att se faktist!

Ska försöka ta mig i säng snart...




Kommentarer
Postat av: Skånskan

Vad hände med bilden med Friskis skylten??! Vågade du inte ha med den för för din images skull? :)
Sorry att jag inte kunde stanna längre. Får ta en helkväll en annan gång! Kanske 2/12 efter Big Ben?

2007-11-16 @ 20:00:25
Postat av: Leon

Den blev så suddig tyvärr:(

2007-11-17 @ 17:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0