I´m twice the man I chose to be...

Rubriken är tagen från ett komiskt citat som Joel vräkte ur sig häromkvällen när jag Jonte och Eddie satt och spelade Yesterday med beatles.

Och ibland kanske man är dubbla det man väljer att vara, iaf jag, som är så dramatisk. Saker går upp och ned, och idag var jag pissed off igen. Pissed off på livet, på jobbet, på att vara sjuk, på att vara trött.

Har numer ont i knäna också, misstänker starkt betonggolven på jobbet. Anledningen att min hälsa fått lida ännu en gång för ett tråkigt jobb får mig verkligen att tappa lusten för det mesta. Tidigare idag kände jag att jag hellre skulle dö än att behöva ta itu med fler tråkiga saker. Kanske är det årstiden också, grått trist, ekorrhjulslunk.

Sitter och skriver på Kims nya laptop i Malmö. Är inte van vid tangenterna. Det tråkiga är att det var totalt fullsatt på Stockholm live turnén, så ingen gästlista, och ingen föreställning. Ska se om man får tag på David sen... Vi ska dra ut en runda i Malmö.

Jag och Kim har varit ute och letat nya byxor till henne, jag var astråkig att hänga med. Tycker synd om alla som måste vara i min närhet när jag är på sånt humör. Allt suger no matter what i det läget. Men som tur är är man ju upp och ned, så man tröttnar ju tillslut. Tror att jag började garva åt något när vi åkte genom biltvätten med Kims nya bil, sen dess har väl saker och ting varit rätt så ok. Visst, har fortfarande ont i knäet, men inget jag kan göra något åt just nu liksom...

Flinade lite åt pingvinpojken på ICA maxi, eller, det var tragikomik. Det var en mamma pappa barn, där barnet var så tjock så att han såg ut som en pingvin. Tyckte synd om ungen, han såg så rolig ut. Men inte konstigt att han var så tjock med tanke på vad den familjen hade lastat sin shoppingvagn med. 12 liter mjölk. 2 stora paket lätta, 50 korvar, etc...

Fan vad mycket äckliga och konstiga människor det finns ute i världen asså. Men men, så är det. Fuck it.

Nu ska jag dricka mer öl, och sen ska vi väl ut....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0