Peter Wahlbeck, Andlighet och komik.

Det mest intressanta som hände under arbetsdagen var att ingen kände igen mig i min nya frisyr, och att vi hade strömavbrott i nästan en timme på eftermiddagen.

Efter jobbet träffade jag Isabell, hon skulle köpa en gitarr, så vi var på Jam och köpte en gitarr till henne. Jocke dök upp och vi drog tillsammans och käkade på kungshallarna. Jag käkade fett god Libanesisk mat.

Därefter drog Isabell hem med sin nya gitarr, och jag och Jocke vandrade mot Tempel riddar ordern...

Vi kom fram till ett par jättelika portar på Kammakargatan, och gick in... Frimurarnas symboler präglade stället och en halvsovande kvinna löste biljetter åt oss.

Vi kom in i en sal där Peter Wahlbeck skulle hålla föreläsning om Andlighet och Komik. Det var jag och Jocke och en massa pensionärer som satt och stirrade runt omkring oss förväntansfullt. Marcus dök upp efter en stund.

Peter Wahlbeck kom ut, och aftonen började.

Det var en intressant resa genom Peters egna erfarenheter, och inspirationer och syn på sin komik och andlighet. Jag blev mycket inspirerad och fick många av mina egna teorier bekräftade.

Han är en intressant människa, det känns som att jag inte blivit mätt på honom nu. Han är en ren inspiration, då en av mina drömmar är att kombinera det spirituella med humor. Humorn är en bra kanal att förmedla budskap i, och Peter pekade ut många användbara verktyg som jag kommer att ha till användning.

Han läste lite ur en bok han varit med och skrivit, "Bok Fúr alle".

Det finns en hel del detaljer och iaktagelser att berätta om, men jag har varken tid eller energi att berätta om det just nu...

Jag samtalade med en kvinna som visade mig ett rum där frimurarna höll till, det var märklig energi i rummet. Som att rummet ville suga ur mig min energi, men det var intressant. Hon höll kurser om energilära, och tyckte att jag skulle komma på onsdag och prova på lite konkreta energiövningar. Det var gratis, så förmodligen drar jag dit faktist. Min intuition säger att jag borde...

Efter det hela så pratade jag lite själv med Peter, han signerade sin bok till mig. Det ska bli intressant att läsa i med anknytning till det han talade om. Han var väldigt trevlig, och jag tror att han har nog en del jag kan lära mig av. Skulle gärna diskutera lite kring stand up och spiritualitet i största allmänhet med honom om jag får chansen... Det kanske jag får nångång, han sa att jag skulle komma fram om jag såg honom nån gång...

Nu måste jag hushålla med tiden, hade gärna berättat mer, men måste tyvärr avrunda nu. Lång dag igen, försvann 07, kom hem 23:30.

En märklig och intressant dag, med många små iaktagelser hit och dit... Är stolt att jag lagade mat och fixade tvätten när jag kom hem.

Nu ska jag strax bege mig in i drömmarnas rike...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0