Var börjar man?

Ja, ni som kikar in här då och då har kanske märkt att jag inte bloggat så flitigt på sistonde. Jag är en periodare, och jag har helt enkelt varit i en period av att inte blogga.

Bara för att jag inte har bloggat, så betyder det inte att det inte har hänt saker och ting på sistonde, för det har det gjort. Det har hänt massor, och därav rubriken för kvällens blogg.

Man kanske ska börja från nuet och gå bakåt lite i revy den senaste tiden.

Nyss kom jag och Joel hem efter ännu en kväll på Big Ben, men denna kväll var lite annorlunda för min del, det var nämligen jag som var kvällens konferancier, eller MC som det heter i standupkretsar, Master of cermonies.

Det var en rolig uppgift som gick bra. Jag var nöjd med min insats med tanke på att det var första gången.

Jag började med att gå upp på scen och prata lite med publiken, försöka få igång dem. Jag skulle ge mig på en hiphoppryl där jag säger:

"När jag säger Big så säger ni Ben, Big...BEN...big...BEN!"

Det som gjorde det hela ännu roligare, var att jag blandade ihop allt och skrek BEN istället för BIG, och kom av mig helt. Publiken garvade, och det var bara att bjuda på sig själv.

Gorans tips sen tidigare, var just att våga göra bort sig och bjuda på sig själv.

Förutom mina insatser som konferancier, så var det jävligt bra stand up ikväll, speciellt från den "mörka" sidan av kvällen efter paus. Det var Adeel Fakih, Ahmed Omar, Goran Asaad och sist med inte minst den otroligt duktiga och roliga killen, känd från Stockholm live, som är värdig att slå igenom i Hollywood, som även lovat mig ett par groupies i veckan om jag blir hans agent i London när han slår igenom där sedan...Kodjo Akolor!

Ahmed passade på att dissa mig med att dra liknelser till att jag är en whiteboy som gör en black mans job, som vanilla Ice.

Men jag hämnades och sa att det inte var lätt att försvara sig när man blivit dissad av en 2 meter lång jävla Bob Marley. Svårt att fatta om man inte var där.

Paul var först ut ikväll, och han gjorde bra ifrån sig tycker jag, I´m proud. Jaa, jag vet att jag smörar för mina nya kollegor i branschen, men what the fuck. Man får väl knulla sig fram som alla andra i branschen antar jag. Eller i bästa fall få gratis PT timmar av Paul på sats, hehe...

Igår var jag och kollade på bland annat David Druid och Björn Gustafsson, numera känd från Parlamentet, på Södra teatern då de medverkade i "Best of Stockholm live".

Showen var asgrym tycker jag, ett lyckat evenemang. Tack till Anders Celin som fixade gratisbiljetter och sparade mig 250kr.

Blev sedan lite festande efter på en hiphopklubb, Paul drog tidigt, men jag och David larvade oss som fan ute och hade fett skoj.

Idag har jag iaf vilat ut, och mår bra. Jag ska inte skriva så mycket mer nu, utan försöka varva ned lite innan jag ska sova.

Imorrn ska jag köra stand up igen, och innan dess ska jag träna har jag tänkt.

Gonatt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0