44minuter.

Om 44minuter har bandet tankats färdigt in i datorn. Sitter under Norra brunn och trycker i källaren. 
Just nu är det material från Henrik Schyfferts uppträdande från RAW i onsdags.

Rodrigo var nöjd med mina insatser som reporter åt Comedytv.se, det var kul att höra. Har för ovanlighetens skull fått en massa nya idéer på saker jag vill genomföra. Skillnaden nu är bara att jag ska genomföra dem istället för att grubbla i ett halvår eller två innan jag gör något.

En blandning av självkritik, snarare konstruktiv självkritik och kreativitet kommer förhoppningsvis göra att jag fortsätter framåt i min utveckling utav mig själv. Fan vad löjligt det där lät. Ja, ni ser min självkritik.

Men det är lite så, har inte riktigt hittat mig själv på sistonde, jag har gått på autopilot på sistonde.

Jag har försökt reda ut varför jag fungerar som jag gör med en del saker och ting. Men jag har en tendens att lägga det på hyllan och fly från det när jag inte kommer fram till något. 

Jag har lätt att gå in för det jag ägnar mig åt, och då hamnar allt annat i skymundan. Det är inget elakt jag menar med att göra så mot någon, men jag blir väldigt upptagen emellanåt. Jag trivs med det på nåt sätt, kanske är det ett sätt att rymma undan jobbiga saker som händer tills man fått distans och kan analysera saker och ting utan att skadas av det lika mycket. 

Kanske är det fel, kanske är det fegt, kanske är det respektlöst? Men man fungerar så, undviker smärta för att uppnå njutning. Eller, är det egentligen njutning som är det man är ute efter? Snarare ett lugn och ro, ett klart fokus.

Jag har kommit fram till att jag kräver enormt mycket space åt mig själv, mer än jag någonsin trott. Är lite förvånad över det, och försöker klura ut hur jag ska anpassa mitt liv till det rent praktiskt i framtiden.

Det verkar som att jag håller på att förvandlas till lite av en karriärmänniska, eller det är väl det som händer. Vad ska man göra egentligen? Jag har mina intressen, jag har förmodligen fyllt min slackerkvot. Lika bra att satsa på saker och ting, och för att kunna göra det måste jag ha total frihet.

Jag älskar frihet, och har alltid strävat efter det. Därför kommer det att förbli något jag värderar högt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0