Födelsedag, fyrhjulingar och kändisfest.

Grattis till min syster som fyllde 18 idag, eller dagen som passerade nyss den 12:e september 2007. Välkommen över den magiska tröskeln, ett avtryck i tiden. Alla vuxna minns väl sin 18-årsdag? Jag minns min, blev bjuden på sprit  vid lunchtid på rasten från skolan i England. Kom hem vid sju och somnade från allt, missade middagen och vaknade och spydde nästa morgon. Härligt.

Jag tror att Du fick en värdigare 18-årsdag än jag, hoppas du hade trevligt.

Vaknade självmant klockan sju imorse, fett snurrig och täppt i näsan. Riktigt äckligt förkyld och svullen i ögonen, rufsigt hår stirrade jag på mig själv i spegeln och undrade hur fan man skulle orka med denna krävande dag.

Skyndar iväg in till stan, drar till Solna och möter upp en eventfirma jag skulle jobba åt. Vi plockade ut var sin fyrhjuling med släp med reklam på, och åkte i kolonn 10 fyrhjulingar i rad in mot stan.  Vi fyllde upp väskorna på fyrhjulingarna med Pepsi, sedan åkte vi runt på stan och delade ut pepsi till olika människor.

Vilka freaks man såg, men det var en kul och annorlunda upplevlse. Fan vad folk glodde överallt, såg helt chockade ut när vi gled förbi.

Senare var jag förbi syrransom fyllde år, tog fan nästan en timme att ta sig från Solna till Södermalm, förfärligt!;)
Men det var trevligt där.

Lyckades under dagen få tag på Stefan som ställde upp som kameraman. Jag skulle hjälpa comedytv med att filma säsongspremiären på RAW på Birger-jarlsgatan 29. Det skulle vara kändisfest och sedan stand-up såklart.

Craig Campbell från Canada headlinade, var riktigt bra faktist. Inspirerande snubbe helt enkelt, hade hur mycket energi som helst. Intervjuade honom efteråt. Ställde en fråga och fick ett intensivt svar på 15 medans han samtidigt skalar en apelsin. Han inspirerade mig till att käka mer frukt iaf.

Mårten Andersson, Björn Gustafsson, Martin Björk, Petra Mehde, och Henrik Schyffert körde sina set. Publiken var inte den enklaste då det var mycket kändisar och lite mer stureplansmänniskor. Det var dock intressant då det var runt 500 pers som trängde där inne. Folk som snackade, folk som trängdes. Det var varmt, men ändå bra stämning tycker jag.

Det var som sagt kändisfest, och kändisarna dök upp. Intervjuade lite olika kändisar, vilket var intressant med tanke på att jag aldrig varit på kändisfest förr, och absolut inte som nån reporter. Men det var kul.

Snackade med bl.a. Henrik Schyffert, vilket var ballt han har varit en inspiration för min del. Han var ganska sliten, men var snäll nog att ställa upp på intervju.

Sen mingelintervjuade vi Christian Luuk, Pontus Gårdinger, Olle Palmlöf, Gry Forsell, Markoolio, en massa komiker och det var en intressant kväll helt enkelt.

Nu är jag fan helt slut och ska lägga mig för att jobba igen imorrn med ett nytt event.



Kommentarer
Postat av: 18 åringen ;)

Tack ska du ha bror!

2007-09-13 @ 11:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0