Hösten är här!

Har precis suttit och klippt till mig själv i kinderna på skoj, försökte komma på vilken film det var man gjorde så i? Frågade Kim, men hon visste inte...

Jag fortsatte att slå ett par gånger tills hon sa att jag skulle sluta slå mig själv. Jag förklarade att jag måste slå mig själv lite för att skärpa mig, det är fan 1:a september nu, nu finns inga ursäkter längre.

Sommarslappheten måste fan bort! Det här har varit den lataste och onyttigaste sommaren i hela mitt liv!

Visst, det var ingen höjdarsommar, men en del dagars sol blev det iaf och jag har ändå badat 2 gånger under sommaren. Jag har åkt båt, varit i Skåne en hel del, varit i London. Har en del fina kort från sommaren som kommer göra att jag i framtiden minns sommaren 2007 som ganska så trevlig ändå.

Men nu är den slut, och jag bestämde mig för att det är dags för skärpning ännu en gång. Jag har gått upp 5-8kg sedan i maj, och nu är det dags att träna upp konditionen, äta nyttigt och komma i form.

Det är det som ändå känns ganska så skönt med hösten på nåt sätt, man har inga ursäkter nu, det är dags att sätta igång.

På nåt sätt känner jag att jag börjar få en viss klarhet i saker och ting äntligen. Jag ältade fram och tillbaka om jag skulle flytta till Skåne eller inte, vilket vore en spännande erfarenhet, det är bara det att det går lite mot det  jag faktist håller på att bygga upp.

Det jag håller på att bygga upp, har jag blivit betydligt mer medveten om också. Jag har fått klarhet i saker och ting, och tar saker och ting på större allvar.

Jag vill helt enkelt satsa på Stand-up, men satsa på det på riktigt. Jag är så glad att saker och ting har gått som de har gått inom stand upen för min del.

Jag har sedan i våras ordentligt satt mig in i stand-up i Sverige på större allvar, och bekantat mig med en hel del komiker vilket jag tycker är kul. Jag tycker det är skitkul att jag lärt känna Affe och Rodde på comedytv.se, de vann förresten pris på Stand-up galan i Tisdags, Grattis!

Sen är det kul att jag lärt känna värdarna på Big Ben, Thomas och Laszlo och att jag har fått förtroendet att få bygga en ny hemsida åt dem.

Sen tycker jag att det är roligt att jag lärt känna komiker som Kodjo, Ahmed, och Goran. Själv har jag bara 6gig under bältet sedan 20:e februari 2006, men jag känner att jag har kommit en bit på vägen vad det gäller kontakter och mentorer i min omgivning.

Det är alla dessa saker jag byggt upp i Stockholm jag har svårt att bara lämna och åka ifrån, relationer måste underhållas och jag känner att jag vill åka med detta tåg, standupens tåg i Sverige.

Stand-up växer som aldrig förr i Sverige, och jag vill vara delaktig på alla sätt och vis, och det bästa stället för min del just nu är att bo i Stockholm!

Planen är att skaffa mig ett deltidsarbete, så att jag klarar av att betala hyra och räkningar, och sedan ägna övrig tid åt träning, kolla på stand-up, skriva material, hjälpa comedytvgrabbarna, ägna mig åt mitt hemliga projekt, göra filmer med Rasmus bl.a.

Sen självklart emellanåt åka ned till Skåne och hälsa på Kim såklart, och kanske...eeeh, hehe, köra stand-up?

På måndag ska jag iaf på intervju för ett jobb som personlig assistent för en rörelsehindrad. Har aldrig jobbat med det tidigare, men tydligen har han varit DJ och har ett stort intresse för matlagning och musik, Det känns som att det kan gå bra. Förhoppningsvis klarar jag mig på den lönen, så är ytterligare en pusselbit för hösten på plats.

Jag har ställt mig i Stockholm Stads bostadskö, och bara jag får en inkomst så kan jag ansöka om en lägenhet i bostadshotellet i Larsberg där Jocke bor. Det är litet, men det är allt jag behöver i detta skedet av livet. Det enda jag kommer göra hemma är att sova, duscha, äta, surfa på internet. Det börjar dessutom bli lite väl kallt för att bo i huset, speciellt med tanke på att man måste gå utomhus för att komma ned till duschen.

Imorgon är det dags att köra stand-up igen på Big Ben, så ska ta flyget tillbaka till Stockholm på eftermiddagen. På mådag är det dags för intervjun, och på tisdag kommer Emily hit från London vilket ska bli intressant. Hon stannar tills på lördag, så det ska bli ett intressant roddande där emellan. Men det ska ordna sig.

Sådär, nu kanske jag känner mig mindre rastlös när jag fått skriva av mig lite, nu ska jag fila vidare på mitt material tills imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0