Rikta blicken.

Just nu försöker jag bortse från det negativa kaos som uppstått i mitt liv. Jag måste hålla kvar tankarna om allt positivt som finns i mitt liv, känslan att jag, även om det känns som att allt tvärstannade i mitt liv, ändå är på väg någonstans.

Ibland måste förändringar ske, ibland måste man vakna upp, ibland måste man lyssna på vad ens undermedvetna försöker pumpa upp till det medvetna. Jag måste torka upp den surnande spillda mjölken innan den börjar mögla.

Jag har tyvärr en tendens att ibland förlamat bara stå och glo på mjölken...bara för att se vad som händer. Det var väl på nåt liknande sätt penicillin uppstod.

Att bero på penicillin så har jag haft så mycket tankeverkasamhet i huvudet att jag lyckats framkalla feber. Eller så har jag blivit hypokondriker. Men feber hade jag tidigare idag. Ibland är det jobbigt att vara av dramatisk karaktär, men så är jag och det är samtidigt spännande att lära sig av sig själv. Det är intressant att tolka sina reaktioner.

Jag har varit och sett två riktigt bra shower på Boulevardteatern. Första kvällen var jag och mor och såg Kristoffer Appelquist och Tobias Persson uppträda med sin show som var mycket lyckad och inspirerande. Morsan tyckte det var bra också. Lustigt nog var hennes kollega där också, tillsammans med Tobias Perssons fru. Så vi fick en pratstund med Tobias efter showen som visade sig vara en riktigt trevlig man.

Ikväll var det Lasse Nilsens tur att uppträda. En show med rolig stand up med många inslag av mimik. Jag tycker det var en väldigt jämn föreställning, och jag tyckte att det var riktigt bra jobbat att hålla låda i 1 tim och 25minuter.

Så med den positiva energin ska jag försöka knåpa ihop idéerna jag har i huvudet inför söndagens uppträdande på Big Ben för min del.

Förhoppningsvis blir det ordning på kaoset såsmåningom också. Det är inte första gången om man säger så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0