Säsongspremiär på Komikaze.

Lågtrycket tog ut sin rätt på mig efter min måltid. Men trots att jag höll på att somna, tog jag mig till restaurang Ego för säsongspremiär av komikaze. Det skulle jag senare ICKE ångra.

När jag parkerar bilen ser jag Aron Flam, redan då blir jag påmind om att detta nog kan bli värt. Jag går in och upptäcker att det är rikligt med människor som sitter och äter. Ännu längre in ser jag att det är rikligt med komiker också. Jag slår mig ned Bredvid David Druid och Soran Ismail. De sitter och äter. David påpekar att jag luktar rökelse som det luktade hemma hos mig.

Showtime:

Henrik Elmér öppnade kvällen efter Ingella med två "L" hade konferancierat lite efter klubbägaren Mike Räsänen hade presenterat kvällens konferancier.

Det var första gången jag såg Henrik öppna en kväll med stand up. Det var lite nervöst i början som publik med hans udda stil, men det verkade gå vägen efter en stund. Jag har sett honom få betydligt bättre respons tidigare gånger, men som sagt han öppnade.

Andra komiker värda att nämna under kvällens lopp var Ola Söderholm, som bara blir bättre och bättre. Det som imponerar på mig är hans stil. Man blir så nyfiken på vad han ska säga näst. Han försätter sig själv i små situationer, ungefär som någon som säger för mycket vid fel tillfälle. Det blir hur som helst väldigt roligt. David och Soran kan intyga,

Johan Uddenberg
är en kille som tar sig själv och stand up seriöst, och får resultat för det också. Jag har sett Johan förvandlas från en komiker som jag hade nånstans i perferiseendet till en av de intressantare komiker i landet. Han har genomtänkt och strukturerat material. Han blir också bara bättre och bättre för varje gång jag ser honom.

Aron Flam är en intressant individ med en otroligt tajt stil. Han vet vad han gör helt enkelt. Såg att han skrivit en bok tillsammans med Jonathan Unge. En mörk samling av diverse citat. Aron är en person som intresserar mig. Se honom om ni får tillfälle.

På tal om böcker pratade jag lite med Petra Mede som jag tycker är tuff. Hon har lite balls! Hon skällde ut några yngre vuxna som störde showen. Hon bad dem enkelt att hålla käften. Hon har skrivit en bok tillsammans med Anna Granath som handlar om olika kurser i självhjälp. De två har alltså gått en massa kurser och skriver om det. Ska bli kul att läsa tror jag.

Det var de jag tyckte var värda att nämna. Sån är jag. Nu borde jag nog gå och lägga mig snart. Jag är verkligen vilse tiden nu...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0