Snart är det den 12:e Augusti.

Ja, om inte många timmar är det den 12:e augusti. I min värld är det en helt vanlig dag. En dag bland dagar. Jag kan inte minnas något speciellt som skett just den dagen i mitt liv. Det är så mycket som sker utan att man vet om det.

Imorgon kan vi Svenskar fira att det gått FYRA år sedan Sveriges befolkningsmängd passerade 9 miljoner invånare. Trots det är det många som lever kvar i de gyllene dagarna då vi hade 8 miljoner. Things change.

Den första T-forden blev klar imorrn för 100år sen! Värt att uppmärksamma. Tänk om de hade vetat att biobränsle hade varit det man skulle satsat på då...

Morgondagens namn är Klara, det kommer från det latinska namnet clarus som betyder "berömd".

Det finns ett lustigt sammanträffande, Adolf Hitlers mor hette just Klara Hitler. Sen att just hon inte blev så berömd är en annan femma, men hennes födelsedag var lustigt nog den 12:e Augusti.

Men eftersom att jag hittade denna fakta på wikipedia är det väl ingen som tror på det, det är inne att vara skeptisk...

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0