Lastbilsmåndag.

Hihihi...idag har jag fått vara med mina lastbilar. Jag var så glad, som en liten pojke igen. Jag vred om nyckeln till Mercedes Actros på runt 13-14, hörde dieselmotorn ticka igång. Lufttrycket stiger, luftfjädringen i sätet aktiveras. Lastsäkrade lasten, förvisso var det bara två plastskivor vi skulle ha med oss. Men det måste lastsäkras ändå. Men innan vi drog, föreslog min chef att vi kunde ta en fika innan. Så blev fallet. Drog ut igen, lufttrycket laddat och klart, släpper på handbromsen och rullar ut. Tutar på de andra grabbarna som tittar avundsjukt, för jag VET att de är avundsjuka fast de försöker se så coola ut med sina cigaretter. Jag rattar ut på Bruttovägen i Veddesta. Snart är vi ute på E18 med destination Södertälje. Det är köer. Spännande. Hitta dragläget, hitta rätt växel. Fuck, få i växeln i tid också. All trafik har ju åkt i förväg. Stress, no stress. Det är lugnt. Jag kör lastbil, alla andra får anpassa sig. Det verkar bli en fin dag, solen tittar upp över träden bortanför Hjulstafältet. Solen rätt i ögonen, slut på spolarvätska. Perfekt, ser ingenting. Se bara självsäker ut så löser sig allt. Fan vad solen skiner upp allt smuts på rutan. Fuck it. Kör en specialväg genom Huvudsta, kollar till lite utrustning på vägen;) Spännande, otroligt spännande. Aja, jag kan sammanfatta med att jag haft jävla kul idag ute på vägarna i lastbilen. När vi kom tillbaka senare så tvättade jag både Volvon och Mercedesen och parkerade dem perfekt och inrättat bredvid varandra nytvättade i sitt garage. De var som mina små husdjur idag. -Kom, ska vi tvätta dig? Är du lite smutsig lastbil? Jag har haft friheten att utforska vad som händer om man släpper ur allt luft ur systemet, och återställer spärrventilen. Spännande. Verkligen. Nu ska jag plugga teori hela kvällen typ...spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0