Jag är ledsen...

Men nej, det är inte roligt! Saker och ting suger. Jag försöker ha en positiv inställning, men just nu känns det som att det inte tjänar någonting till.

Finns väl inte så mycket annat att göra än att finna sig i det, och göra något roligare av det vid nåt annat tillfälle. Sitta på nattbussen mitt i vintern och lyssna på Elliot Smith. Glo på alla människor, se hur de gestikulerar. Är de lyckligare än jag? Är jag surputten i det hela?

Jag kanske är sur och grinig, men livet blir sällan riktigt som jag vill. Så är det kanske för alla. Men kanske andra är bättre än jag på att hantera det?

Livet gör mig allt för ofta ledsen och besviken tyvärr...jag som trodde att jag kunde lita på livet.

Eller ska jag vara tacksam för saker som att jag inte är tjock, flintis och handikappad? Kanske? Jag vet inte, kanske är man oförskämd? Kanske är man bortskämd?

Kanske skulle livet vara enklare som mindre medveten och korkad? Men om det är det som är valet, så tackar jag nej...

...lite tålamod till har jag iaf.

Kommentarer
Postat av: Kim

Så länge du har mer tålamod än jag klarar du dig långt ;)

2008-01-06 @ 22:41:33
URL: http://conspicuous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0