Calzone

Fan jag är bakis som en inbakad calzone. Problem med sömnen på gott och ont. Min kropp verkar ha vant sig vid att sova så otroligt lite nuförtiden, och när jag är vaken hinner jag inte längre vara trött. Det händer mycket saker just nu.

Min granne och gode vän Gonzo flyttar från Sverige till Bolivia tillsammans med sin tjej, så de hade avskedsfest på söder i fredags. Efter att ha gått upp 05.40 varje morgon hela veckan och varit uppe lite för sent varje kväll var jag lite mör i kroppen.

Det var bara att ta på sig rocken och hatten och bege sig helt enkelt. Inte varje dag man går på avskedsfest. Det blev en lyckad fest, träffade mycket inspirerande människor och hamnade i många djupa och intensiva samtal.

En kompis flickvän måste vara som något slags orakel, hon såg en massa saker i mig som stämde in väldigt bra. Precis som i The Matrix så var den informationen för mig och ingen annan, så orkar inte förklara vad hon sa. I slutändan bor vi i Sverige där många fortfarande inte tror på något som inte är vetenskapligt bevisat...suck.

Jag passade på att köra lite stand up, och då passar Martin Lagos på att ringa mig när jag står på scen. Jag svarar och ber honom säga nåt kul på spanska. Det gjorde han också. Plötsligt börjar publiken surra en massa på spanska, och vid senare samtal med Martin så berättade han att han frågade bolivianerna hur det kändes att "chile snodde alla deras hav". Jag vet Bolivia hade bara ett hav i närheten. Hur som helst, det blev lite ofokuserad stämning efter samtalet, så jag gick av. Men det var himla skoj. Efter ett intensivt samtal på ett par timmar mellan mig, Maccan och David som säkert gav märkliga intryck på tunnelbanan så kom vi hem till Gonzo. Vid 05 började jag känna mig lite seg. Drog hem, deckade vaknar vid 11 halleluja.

Den senaste veckan har jag klippt ihop några kortfilmer tillsammans med Micke som jag gick på teater med till en julfest där de skulle ha lite "spex". Det roliga för min del var att äntligen klippa lite film hemma. Festen hade en innebandyförening ordnat, jag vet det låter tråkigt och töntigt men det var asfett! Det var på en skola ute i Huddinge, stor sal med scen, massor av folk dukat och klart. Filmerna gjorde verkligen succé. Jag körde stand up men höll tillbaka lite, visste inte riktigt hur de skulle ta allt. Men det gick bra, men som sagt fick höra av en del att de såg att jag hade så mcyket mer att ge och att jag inte skulle vara rädd. Jag skulle bara äga...

Ikväll ska jag äga på Big Ben är planen. Vet inte vad jag ska bjuda på ikväll, men har lite saker nedskrivna.

Jag vill bara passa på att tacka alla inspirerande och fina människor jag mött på sistonde som gett mig råd och tips på vägen. Jag ska verkligen ta till mig av allt...allt jag tycker låter bra iaf;)

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0