"E-type rasar mot hamburgerkedja."

Läste precis en artikel på dn.se om att hamburgerkedjan har använt en låt som liknar en av E-type´s gamla låtar, "This is the way". Tydligen hade han tackat nej, och sagt att han inte ville ha något att göra med Max. Så nu rasar E-type mot Max.

Har inte E-type rasat i största allmänhet, jag menar, hans karriär är väl inte direkt på väg uppåt?

Jag citerar en del av vad han har sagt till DN:

"Jag framstår som om jag rappar om salsasås på min största låt och förlöjligas så att folk på skolorna tycker att jag är en sellout. Jag håller på att ringa alla de tyngsta juristerna. Jag har fått noll kronor och har inte med skiten att göra. Jag har inte gjort en Dogge, säger han till tidningen."

Han framstår som om han rappar om salsasås? Vad rappar han om egentligen då? Jag skulle bli föga förvånad om han gjort nån hit som handlar just om salsasås. Han musik låter lite som salsasås, haha.

Respekt också att han ringer de tyngsta juristerna, Sven Brundin eller?;) Tänk om man själv kunde ringa de tyngsta juristerna, vilken enorm respekt man skulle få.

Han har inte heller Gjort en Dogge. Problemet är att jag har allt för lätt att placera både E-type och Dogge i samma fack, men det är på nåt sätt skönt att han vräker ur sig det i tidningen.

Jag och David hade en diskussion om Dogge´s "Cykel på köpet", om det är sellout eller inte? Självklart är det en sellout, men i slutändan är det just pengar det handlar om. Skulle jag blivit erbjuden 100.000kr för att medverka i en reklamfilm och skämta om cyklar, kanske jag hade gjort det? Så det är samtidigt lite dumt att gå på Dogge kanske? Men jag bryr mig inte, till skillnad från E-type struntar jag ganska mycket i om folk på skolorna tycker att jag är en sellout. De är trots allt inte min önskade målgrupp. Livet kanske inte alltid är så lätt som man tror, tur att E-type är en tuff kille. Jag fick dock ett gott skratt när jag såg klippet...




Kommentarer
Postat av: Reflective

Hahahaha. Du är rolig :) Det vet du redan att jag tycker. Men jag kan ju påminna igen. Du är rolig :) Hahahahaha.

2008-09-14 @ 20:51:59
URL: http://reflective.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0