Hemkörning, pizza.

För ett och ett halvt år sedan snaggade jag mig, och sedan drog jag ut på världens värstingfylla. Där jag ensam sprang runt i tunnelbanetunnlar, försökte köra ut väktare från Tunnelbanan och förklarade att jag kunde stänga stationen åt dem, Jag satte även igång ett bråk mellan två fyllon vid korvmojjen i Sumpan. Det var roligt, de jagade varandra i slow motion ned för gatan, ena snubben tappade ut alla sina pommes på gatan. Nästa morgon vaknade jag upp med en bruten tå.

Nu har jag snaggat mig igen, och gissa vad? Nej, jag har stålhätta på mina skor...mina arbetsskor som ser ut som gympaskor. (Bild kommer sen) Men jag drog ut på världens värstingfylla igen. Sammanträffande? Ska fan sluta klippa mig... Närå, jag hade grymt kul. Jag blev så full att jag inte kunde prata, höll på att spy på tunnelbanan etc. Jag var sur på Johanna för att hon behandlade mig som ett barn tyckte jag.

Hur som helst resulterar detta i olidlig huvudvärk och bakishet idag, så att laga mat är inget man pallar med att göra. Vi ringer efter en pizza med hemkörning? Kanon, vad smidigt.

Jag ringer till Afalsi, Amalfi, Afalmi...nåt i den stilen iaf. Han som svarar låter som hans pizzeria ligger på en byggarbetsplats, det var den bilden jag fick i huvudet iaf. Jag kunde knappt höra vad han sa för nånting, vilket gör själva kommunikationen som redan brukar vara tillräckligt svår med pizzerior ännu svårare.

Jag lyckas beställa ett par pizzor, lite läsk och sallad. -Aaaahh, vad skönt tänkte vi...

50minuter senare, börjar tålamodet tryta lite och vi började undra vad som blev av pizzan? Han säger att han bara ska fixa en beställning i Hagsätra som ligger 3min bort med bil. Fine, men hade man vetat att det skulle ta såhär länge, skulle jag nog skitit i det.

30minuter senare kokar jag av ilska. Var fan är han? Var är Pizzan? Varför har det gått en 1 tim 20 min sen jag beställde? Varför står det "express" på broschyren? Jag är bakis och hungrig, min gräns är nådd.

Jag var nästan lite rädd för att ringa, för jag visste att jag skulle lacka ur. Det gjorde jag. 

Jag föklarade att han kunde skita i att komma med pizzorna, för att vi vill inte ha nån sketljummen pizza som åkt på sightseeing av hela Vantör i över en jävla timme! Jag passade på att förklara att hans verksamhet var oduglig och att han sög, och att det inte spelade någon som helst roll att han var på väg.

Han kallade mig för idiot, men då förklarade jag att han hade fel även där. Att det är han som är idioten för att han tror att han kan ta hela jävla dan på sig. Sen säger han att jag aldrig frågade hur lång tid det skulle ta. Bra argument, det gjorde jag inte. Tänk så dum man kan vara. PIZZA ÄR FAN EN FÄRSKVARA! Det ska fan ätas inom en 20min efter den är bakad goddammit! Fan, jag skakade av ilska. Men jag tyckte det var intressant att hålla honom på tråden så länge som möjligt.

Han ville inte ge sig, han sa att han skulle komma med "Varm pizza". HUR FAN KAN PIZZAN VARA VARM EFTER ÖVER EN TIMME? Shit asså...

Johanna gestikulerade att jag skulle lägga på, men jag tyckte ju nånstans synd om honom, men jag var så jävla arg. Aja, såg att jag inte var den enda som var missnöjd med den pizzerian. Det finns nån sida som heter onlinepizza.se eller så där folk skriver omdömmen. Det var mycket negativt. Orkar inte citera nu, sitter på en Mac, fan vad jag hatar Mac. Allt tar mycket längre tid för mig.

Det är bra att bli arg ibland tror jag, jag ska bli arg oftare tror jag. Det är ett otroligt bra hjälpmedel för att vara närvarande och leva i nuet iaf. Det är liksom svårt att börja dagdrömma när man blir så arg så att man skakar.

Vi åt pizza i Rågsveds centrum. Pizzeriaägaren förklarade att han inte hade så stort behov av att ringa efter hemkörd pizza. Vilket är helt förståligt.

Annars har jag varit nere på Brannes klubb, älskar det där. Ska uppträda där igen nästa söndag, kom gärna och kolla!

Nu ska jag upp igen om några timmar, och som vanligt kan jag inte riktigt sova.

Gonatt...

Kommentarer
Postat av: Kim

Äntligen inte ett enda stort Nej! när man kommer in här!

2008-09-29 @ 13:45:14
Postat av: Saga

http://sagapaga.blogg.se/2008/september/nar-vi-anda-ar-pa-tavlingshumor.html



Spana in, du kan vinna otroliga priser :)

2008-09-29 @ 13:49:23
URL: http://sagapaga.blogg.se/
Postat av: kleton

Oj, tack Saga vad personlig och varm du känns...

2008-09-30 @ 02:30:00
Postat av: Saga

Nej det har inte sagt heller...

Det är inte fejk komentar så du behöver inte ens ha en tanke på det. Men vill du inte ha kommentaren GODKÄNN DEN INTE DÅ?

Palla ge sig på folk för småsaker, bara idiotiskt -.-

2008-09-30 @ 11:56:16
URL: http://sagapaga.blogg.se/
Postat av: Saga

Du är ju för fan dum i huvudet. Det var inte meningen att jag skulle vara personlig eller någonting.



Men herregud ta det lugnt, skriv något vettigt själv? Min kommentar var inte menad att vara vettig utan ett tips på en tävling men vill du inte ha såna kommentarer så finns det en "återkalla publicering" och en "Ta bort" när du går in på arkiv & kommentarer. Du skämmer bara ut dig själv genom att få damputbrott för ingenting.



Ägd? Hah, du äger dig själv genom att vara så dum att du tror att du äger mig. Småbarn har mer utvecklad hjärna än vad du har xD

2008-09-30 @ 15:49:44
URL: http://sagapaga.blogg.se/
Postat av: Bashkxxw

^

|

|

|

LOL

2008-10-01 @ 00:03:19
Postat av: Anonym

Ingen, ingen e sjukare än jag

Ingen, ingen e sjukare än jag (whaaat?)

Ingen, ingen e sjukare än jag

Keffat Liv i ditt örhål, direkt från malmö stad



Färska prinzen e feminist, o kommunist javisst

För med jämlikhet kanske det blir lättare att få en bitch

O jag har bestämt mig för att rösta ja till EMU

Så jag inte behöver växla när jag åker på sexresor

o köper pojkar i Peru

o jag e egentligen inte pedofil eller homofil men va fan ska man göra

när t.om horor ringer snuten när jag kommer rullande i min bil

För jag e alkoholiserad, o kriminaliserad

o omyndigförklarad o t.om kemiskt kastrerad

dessutom sexuellt frustrerad, förnedrad

GLG besegrad för att jag köpte GHB i fredags

Jag fick ett och ett halvt år, kanske ute efter ett

Sen beslagtog nån min data, såg bilderna, o då gick det snett

Sa att jag höll på med en egen utredning, men ingen trodde på mitt ord

efter att nån jävla kriminaltekniker hittade sperma på mitt tangentbord

Men de e ju bara barn, rätten e det verkligen värt besvär om

Dom ändå ska knulla förr eller senare, ni borde vara glada för att någon lär dom

Om jag hade fått fria händer, jättemånga barn och några sängar

hade ni kunnar skippa sexundervisningen i 6:an och sparat pengar

Pengar ni hade kunnat lägga på kriminalvårdsmyndigheten

Så att alla huvena där inne kunde rullat sig en fet len



Ingen ingen e sjukare än jag

detta här e starprince från the matherfakkin south



Oooo iii, JNI,

pungkulor som bowlingklot, O Gee

skosulor med tjorvling-loot, so deep

moguler med Brio Fruit, so sweet

Varför vill inga tjejer ha mej? Jag duchar varje dag

svänger mitt hår till beaten och jag dansar ganska bra

jag bara måste ha en riktig brud i kväll

för alla cashen är slut och jag vill bara vara snäll och inte kriminell

i kväll

jag har läst en undersökning i aftonbladet eller expressen

om hur brudar vill ha dominanta män när dom har sex, men

jag var dominant (NEJ, NEJ, NEJ AHHH)

och nu sitter jag på Hall

Dom sa begrunda ditt brott, men hur kan jag begrunda

något som jag inte mins att jag begått, jag bara undrar

endera stunden ville hon mötas IRL, när vi chattade

och ögonblicket efter låg hon på MAS, och jag bara skrattade



Ingen ingen e sjukare än jag,

de e JNI i ditt örhål direkt från malmö stad

Ingen ingen e sjukare än jag

JNI i ditt rövhål, i dirty south



Jag brukar flörta med tjejer, men

det brukar störa dom

för när jag tittar på dom vet dom inte om jag vill ha dom eller döda dom

det är nått med mina ögon som,

b-brukar göra dom

paralyserade av skräck så brudar tror att jag ska förgöra dom

jag använder parfym men brudar spyr när jag ska förföra dom

och varje lördag när jag sätter på min radio får jag höra om

MIG SJÄLV.........och det var festligt första dagen

och jag är kändis men inte av det slaget man skryter om i baren

Men jag behöver inte beställa självporträtt eller be nån jävel fota maj i

för tusentals fantombilder finns härifrån till tjottahajjti

Jag röker wichla bara för att det är fräckt, len

och för att det har en bevisat negativ inverkan på växthushus effekten

Låt den flöda i din näsa, färska prinsen i din mun

och jag röker skunk varenda dag trots att det är bevisat att man blir dum

För några år sen visste jag att fem + fem blir tie

om du frågar mig idag tror jag att det blir 2509

Men det spelar inge roll för detta är noll fyra noll

vi går i moll och det går troll i farstun (prinsen, passa boll)

Och jag behöver inte beställa självporträtt eller be nån jävel fota Jenni

för tusentals fantombilder finns härifrån till tjottahajjti



Ingen, ingen e sjukare än jag

Ingen, ingen e sjukare än jag (whaaat?)

Ingen, ingen e sjukare än jag

Keffat Liv i ditt örhål, direkt från malmö stad



2008-10-02 @ 09:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0