Måndag...eller tisdag?

Har haft svårt att hålla reda på vilken dag det är idag. Känns ju som en förvirrad måndag, fast det är tisdag redan. Var i Uppsala och demonterade 4m höga reklamjippoplank runt om i Uppsala. Träffade en tjejkompis där som jag inte träffat sen sommaren 2006. Vid lunchen lyckades jag beställa från onsdagens meny, fick för mig att det var onsdag plötsligt.

Käkade slaffsig köttfärsås med spaghetti. Eftermiddagen tillbringades på Stockholms central där jag stötte ihop med en väktare som såg bekant ut. Det var en gammal polare från en byggfirma jag jobbade på.

Efter jobbet dumpade jag bilen och cyklade till Älvsjö för att träna. Kom dit svettig, och började köra alldeles för hårt för mitt eget bästa. Har ju inte tränat på ett tag, men vissnade tillslut på att alla andra runt omkring mig bara stod och stirrade och såg deprimerade ut. Så jag höll fullt tempo och full intensivitet. Tillslut började jag känna att jag kommer fan spy, kollapsa, få hjärtinfarkt, svettas och fryser och skakar på samma gång. Sätter mig på golvet ett tag och stirrar. Lyckas stretcha lite halvdant innan jag hoppar på cykeln till Metallica i fullt ös.

Jag hamnar bakom några förortskids på vespa. Självklart åker de först aslångsamt framför mig bara för att jävlas, snubben som sitter bak vänder sig om sen kör båda ned fötterna i gruset på cykelbanan så att jag hamnar i ett dammoln. Jag tänker bara: "Ramla! Vurpa! Sladda! Tappa kontrollen, hoppas hoppas!" Tillslut drar de ifrån mig i en uppförsbacke... 3 uppförsbackar senare i Hagsätra stöter jag på Rune den norske komikern...i en uppförsbacke. Jag är helt anfådd och säger på skämt att jag är så nära på att spy, nån minut senare börjar saltsmaken träda fram och magen börjar ladda kanonen. Hinner precis säga hej då till honom innan jag spyr. Jävla lunchställe! Jag har fan aldrig spytt förut av att cykla, förrän idag då...


Kommentarer
Postat av: Anonym

VA!:O Kleton, spy av att cykla...det måste varit dålig köttfärs! ;)

2009-04-14 @ 23:30:02
Postat av: kleton

men eller hur!:S

2009-04-15 @ 15:36:04
URL: http://kleton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0