Skumma chimpanser.

Drömde en märklig dröm, att jag var i ett stort hus nånstans i New York tror jag att det var. Jag var i en lägenhet där folk hade uttryck obehag när de skulle ta en dusch i lägenheten.

Bakom duschen fanns en stor mörk öppning in i väggen, som leder till en lång mörk korridor med sval unken luft som kommer urblåsandes.

När man kikade in fick man en rysning, man kunde höra på ekona från fotstegen att korridoren var lång och djup.

Självklart var man ju tvungen att övervinna rädslor och gå in i mörkret. Vi hade nån liten nyckelknippesficklampa. En bit in i passagen så svängde passagen 180 grader och började slutta nedåt. Tillslut kommer vi in i ett mörkt stort rum. Som ett slags skyddsrum.

Man hör att något är där i mörkret. Det kanske var råttor. I det svaga skenet av ficklampan vi har ser jag siluetter av chimpanser. Det var helt sjukt minns jag. Chimpanser som såg ut att vara själlösa. Jag minns att de hade enorma pupiller och sprang runt på golvet. De lät ingenting, bara tittade på oss...

Det var skönt när man slutligen kom ut igen. Men det var obehagligt att titta på öppningen från duschen in i mörkret. Av någon anledning var jag tvungen att gå in i tunneln en gång till för att filma, synd att det bara var en dröm...


Kommentarer
Postat av: Anonym

inte för att vara en beserwisser, men jag har för mig att det stavas shimpanser. det svider i mina ögon när du skriver ch...

2009-04-20 @ 08:09:32
Postat av: Anonym

schimpanser, hahaha. hur fan kunde jag tro att shimpanser var rätt?

2009-04-21 @ 09:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0