Not amused!

Japp, nu är jag irriterad. På andra människor igen, människor som ställt till med onödiga konflikter på grund av att de inte kan hantera sina känslor gällande andra saker. Låt det inte gå ut över mig! Jag är känslig och en otrevlig attityd kan verkligen sabba en hel morgon för mig. Egocentrerade människor finns det för många av.

Vissa har ju konsten att låta saker och ting rinna av, jag funkar inte så. Tjafsar nån med mig, kan de räkna med att saker inte rinner ut i sanden. Jag är som en elefant, glömmer aldrig om någon betett sig otrevligt eller drygt mot mig. What goes around comes around.

Rak och ärlig som jag är, kan det ibland svida att få höra sanningen. Folk tror att de kan göra vad de vill. Jag har inga problem med att omkategorisera folk från vän till bekant, eller från vän och kollega till enbart kollega.

Jag har inga problem med att frysa ut folk utanför min sfär som jag inte tycker förtjänar mig energi.

Jag har ganska enkla sunda svenska värderingar jag försöker hålla mig till så gott jag kan; Som man behandlar andra blir man behandlad själv. Alltså kan det vara bra att handla med en smula ödmjukhet när det handlar om närstående och kollegor. Men långt ifrån alla kan lista ut denna ekvation.

Sådär...så har man ventlierat lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0