Jonas från Telia ringde.



Jag: -Hallå?

Teliajonas: -Hej Leon, Jonas heter jag och ringer ifrån Telia.

Jag: -Hej Telia.

Teliajonas: -Är det Leon jag talar med?

Jag: (uppgivet) -...Ja?

Teliajonas:(Jätteglad) Stämmer det att du bor på Bjursätragatan?

Jag: -Mmm...

Teliajonas: -Vet du om att du har turen att bo i ett "teliahus"?

Jag: -Är inte alla hus med telefon i "teliahus"?

Teliajonas: -Njaeee...det här är speciellt vettu!

Jag: -Får jag ställa en fråga om hur personer som telefonsäljare som du själv jobbar nuförtiden?

Teliajonas: -Ja, varsågod.

Jag: -Det har aldrig slagit dig att jag kanske helt upptagen med något just nu när du ringer, eller att jag redan har en telefon vilket jag uppenbarligen har eftersom att jag pratar i den nu. Eller att jag bara helt enkelt inte ens har lust att snacka telefoner med dig nu? Jag säger inte att det bara är du, men det var länge sedan man fick höra ett "ringer jag och stör?"

Teliajonas: -Hehe, oj. Det var ju inte bra. Det är jag som gjort fel. Jag ber om ursäkt.

Jag: -Vore det inte mer på sin plats att ställa frågan rörande om du stör eller inte?

Teliajonas: -Stör jag dig Leon?

Jag: -Ja, det gör du.

Teliajonas: (här tänkte han nog bli otrevlig men hann samla sig precis)...jaha, det var ju...tråkigt. Men då får jag tacka så mycket för mig då.

Jag: -Tack själv, hej då.





Fotnot: Teliajonas heter förmodligen något annat, om jag ska vara ärlig lyssnade jag inte ordentligt.

Kommentarer
Postat av: Thea

TeliaJonas, och alla hans bröder och systrar, har det inte lätt. De lever med ett otroligt självhat, misshandlar sig själva psykiskt varje dag, frågar sig varje morgon om det vekligen fins någon mening med att gå till jobbet idag. Och när de kommer hem från jobbet så frågar de sig själva "varför?!?". Sen börjar de gråta medan de skrubbar sig själva röda i duschen.

Varför teliaJonas, oah hans bröder och systrar, fortsätter att förnedra sig på detta hemska sätt beror naturligtvis på olika saker. Det du kan göra är att var lite schyst mot dem, de lever i ett lidande större än du kan ana.



Och jag vet; jag har varit telefonundersökare..

2009-02-08 @ 15:11:06
URL: http://theah.blogg.se/
Postat av: kleton

Jo, jag har jobbat med telemarketing också. Det är synd om dem, som det är synd om alla andra med. Men det är ingen ursäkt för att inte visa lite vanligt telefonvett?



Jag minns att jag iaf brukade fråga om jag störde.

2009-02-09 @ 14:40:13
Postat av: Thea

Jag minns att jag blev deltidssjukskriven efter ett par månader.. Jag såg till att bara ringa företag, de är vana med telefontjatare.

Men hurru du, msn! Give me your adress!

2009-02-09 @ 16:14:48
URL: http://theah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0