Jag + mat = dålig disciplin.



Det är fan för gott med mat och öl. Tyvärr så sätter sig det. Jag äter lunchbuffé nästan varje dag, och visst är jag duktig på att kombinera ALLA rätter som finns på buffén? Det blir nästan som en tvångstanke.

Men seriöst, när jag var 22 fick jag höra att när jag blev 25 så skulle jag passa mig med mat och öl, för att då kommer jag att lägga på mig. Jag börjar förstå hans poänger. Jag vill leva nyttigt och träna. Träna är jag alldeless för trött för just i denna period av konstant kronisk trötthet.

Jag är fan trött när jag vaknar, trött när jag kommer till jobbet, trött efter lunch, trött när jag kommer hem, trött hela kvällen. Mer som någon form av zombielivsstill. Mat går ju alltid att äta om man har tråkigt, men jag tror inte att det är nyttigt att bara ha maten som någon form av underhållning.

Måste vänja mig av vid sötsaker, jag har enkelt att roffa åt mig av sötsaker om de ligger framme. Jag är för mycket av en livsnjutare på den fronten.

Ain´t we alla? Just nu försöker jag att hålla ögonen öppna, och det är svårt. Jag klarar mig nästan alltid bara på ren vilja.
Det gör dock att livet känns som en evig uppförsbacke ibland, och man är totalt för trött för att jobba fram någon strategi. Just nu tvingar jag verkligen mig själv att skriva.

Men nu var ju problemet maten. Jag äter för mycket, mat är som någon slags drog för tillfällig njutning. Det är som McDonalds, jag kan inte direkt påstå att deras mat är äcklig. Men fan vad jag inte känner att jag står för att gå och handla på McDonalds. plastigt och själlöst.

Jag förstår mindre och mindre för varje dag hur jag kunde lägga upp träningen och kosten seriöst. Det känns som en för stor uppoffring för min del just nu..

Aja, får väl berätta mer sen...ögonlocken trillar ihop. Ska dricka slut ölen och sova sedan...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är man för trött för att träna, ja då är det dags att traska ner till gymet!

2009-01-17 @ 21:16:39
Postat av: kleton

Det låter logiskt!

2009-01-18 @ 05:27:55
Postat av: Thea

Brunnen var bra. Jag var dock lite avslagen, men det var kul att se Appelkvist. Har inte sett honom live så många ggr.

Men sen blev det utgång och det var ju trevligt.



Hur var din lördag?

2009-01-18 @ 11:56:03
URL: http://theah.blogg.se/
Postat av: Thea

btw; pga dig får inte jag komma ut till rågsved! Jag och cili måste bleka mitt hår i min pyttelilla lägenhet!

- TACK.



^_~

2009-01-18 @ 12:16:19
URL: http://theah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0