När det ibland faller på plats.

Nu sitter jag här, iförd boxershorts och dricker en Brookyn lager. Nu ljög jag iofs, den tog slut för ett tag sedan. Här är man uppdaterad.

Min lägenhet är stökig som fan. Jag har helt ostrategiskt flyttat runt saker och lagt i olika högar. Det står disk över hela vardagsrumsbordet, och även i köket. Det ligger nån kasse...eller flera kassar med saker i över golvet. Ja, det ser nästan stökigare ut hos mig än det brukar göra hemma hos David Druid.

Och vet ni vad det bästa är? Jag bryr mig inte. Inte just nu iaf. Plötsligt får jag säkert ett ryck och städar upp allt. Förmodligen i samband med att jag tar på mig kläder. Jag kommer säkert tycka då att lägenheten inte matchar mina kläder förrän den är städad. Jag gillar att ha clean klädstil.

Nu har jag öppnat ännu en bärs. Jag kan starkt rekomendera Zlatopramen "half´n´half" det är en halvmörk/halvljus öl.
Så här sitter jag, lyssnandes till Pear Jam och umgås med min blogg. I förlängningen umgås jag med er, ni kanske också har lite tråkigt och har därför bestämt att det är läge att se om Leon har skrivit något nytt. Det har han.

Jag har tänkt på nya saker också. Eller, gamla saker jag stör mig på. Alla människor som konstant tjatar om att man ska tänka positivt hela tiden. Vad som än händer så ska man bara tänka positivt. Jag stör mig på det.

Jag har även kommit fram till att jag trivs med att störa mig på saker och ting, så jag kommer att fortsätta med det. Ibland får jag höra att det är jag som väljer att störa mig på saker och ting, och att det är därför jag ibland mår dåligt. Det som förbryllar mig är att de människorna aldrig kan försöka se sakerna jag stör mig på, och kanske förstå att de är de som stör mig!

Jag tänker inte sitta och vara någon likgiltig svensson, som verkar vara normen i vårat land. Vi muttrar lite för oss själva, sen orkar vi inte bry oss längre. Vi väljer oss att inte störa oss på saker och ting. Är jag på semester i Grekland och en mygga surrar i mitt öra, då tänder jag lampan och dödar myggan. Enkelt och realistiskt. I am a man of actions...eller, jag vill vara det iaf. Sen är problemet löst. Jag var inte likgiltig, och jag behöver inte störa mig på det.

Lackar jag ur för att osten ramlar i golvet, och ger intrycket av att jag mår dåligt betyder inte automatiskt att det är negativt. Då har man inte ett dynamiskt synsätt. De de flesta inte vet är att jag kan använda den situationen berätta för 6 personer senare om hur arg jag blev, och sedan skratta åt det sex gånger. F

Förstår ni matten här? Bli arg en gång = skratta åt det minst sex gånger efeteråt. Tänk på sånt innan ni ber någon att tänka positivt!

Sen vafan menar de här personerna som säger att man ska tänka positivt. Ibland får jag känslan av att de inte riktigt tänkt igenom det de säger. Jag har däremot tänkt igenom saker och ting nu.
När någon säger: -Du måste tänka positivt nu Leon, så tycker jag att det låter förbannat abstrakt. Vad är det jag ska göra egentligen? Alltid utgå från ett värre perspektiv. Om jag råkar hugga av mig ett ben, ska jag trösta mig med att någon kanske har huggit av sig båda?

Poängen är att bara att se saker och ting från ena sidan, är att blunda från verkligheten!

Skulle folk säga: -Tänk realistiskt nu! Så skulle det vara en så mycket mer POSITIV grej!

Då får man åtminstone chansen att ventilera det som kanske har hänt. Allt i livet är fan inte positivt, sluta blunda för det faktumet!

Att vädra är bra! Peace!








Kommentarer
Postat av: stofo

Måste tyvärr sätta en käpp i hjulet för dig min vän, tänder du lampan och dödar myggan så kommer 100 myggor till i och med att de dras mot ljuset... Kom inte å säg att du sover med fönstret stängt för det gör ingen i Grekland ;)

2009-02-01 @ 21:23:42
URL: http://eternityecho.blogspot.com
Postat av: kleton

Men myggan dog iaf! It´s not the point;)

2009-02-02 @ 19:08:57
Postat av: Thea

Gör vadå på tåget? Betraktar främlingar? Ibland.. Men bara genierna..



Dricker du ofta öl framför datorn och lyssnar på 'Päron Marmelad'...?

2009-02-02 @ 19:48:31
URL: http://theah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0