Polisbilen och jag.

Såg en polisbil i Solna idag. En ledningsbil, den hade inga ljus påslagna på bilen. Lustigt, borde de inte föregå med gott exempel och vara noga med sånt? Släpper det.

3 min senare kommer en annan polisbil åkandes, den också utan nåt ljus på. Alltså, halvljus, inte blåljus.
Jag står och jobbar iklädd, luva, keps och mörka skyddsglasögon. Innan jag hinner tänka har jag börjat vifta mot polisbilen som stannat för ett rödljus. Rutan åker ned. Sen hinner jag tänka: "Är det här verkligen en bra idé?

Jag kunde inte hejda mig, men jag ropade skrattandes att de inte hade sina halvljus påslagna.

De sa nåt i stil med: "-Oj, har vi inte?" Sedan såg de förvirrade ut och åkte därifrån.

Vafan, jag ville ju bara hjälpa till. Tänk vad tråkigt om de hade fått böter?

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Mycket vänligt av dig!

Men böter slipper de nog.....

2009-07-10 @ 10:16:54
URL: http://frujacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0