Nattblögg.

Jag lyckades försova mig till en middag jag skulle på. Vaknar 19.16 på soffan av att jag får ett sms med portkoden till en middag jag skulle varit på kl 19, schysst pik.

Yrvaken ligger jag och försöker acceptera tanken på att klockan faktiskt är 19.16, kroppen är tung och blicken suddig. Helst av allt vill jag bara somna om. Det är nu mörkt ute, och inte ljust när jag somnade.

Det var middag hos en barndomspolare, tillsammans med ytterligare en barndomspolare till honom som jag varit med i Sälen. Det är för övrigt min framtida tatuerare jag snackar om. Han jobbar på Swahili Bob´s tatuering i Stockholm, fett skön snubbe.

En snubbe från Dalarna dök upp sent in på middagen, sådär när det bara återstår tända ljus och tomma ölflaskor på bordet. Han hade med en sig resväska på och på väg till ett bröllop i Prag. Han langade upp några bärs på bordet, sen flöt vi iväg på samtalsämnen rörande sex drugs and rock´n´roll typ...

Man började väl hajja piken att det var dags att dra när han slutligen står endast iförd boxershorts vid en bäddad soffa, så jag begav mig till tunnelbanan.

På perrongen satt ett par tonårstjejer med svartfärgat hår och rökte och dinglade med benen ned mot spåret. 3 min kvar tills tåget kommer, de här tjejerna skulle väl testa gränserna eller nåt. Frågan är bara vem som tillhandahåller gränserna. Det var inte som att jag skulle palla gå fram och säga nåt till dem, det enda jag kände att jag bekymrade mig om mest var om de skulle ställa till med att tåget blev försenat eller inte. Är jag kall som skiter i dem, eller skiter jag undermedvetet inte i dem eftersom att jag ägnar tankar åt dem. De har ställt till med att jag börjar tänka på dem. Är det uppmärksamhetshoreri det handlar om?

Skönt att vara hemma nu iaf. Var en fullspäckad kväll igår också. Johanna hade sin 25årsfest på Söder det var Bling Blingtema på festen. Jag hade vit kostym med fakepälsmössa och solbrillor på mig.

Jag blev uppropad på scen runt midnatt när jag stod och pissade på toa. Gick upp och körde ett ganska otajt set stand up, var full och ofokuserad. Men det var kul. Dj:ade lite efteråt också, körde lite elektrolåtar som jag mixade med uppitchad hiphop.

Nu blev jag akut trött och ska sova...hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0