Feelin´ good.



(Jag hade hänvisat till fotografen om jag bara kunde läsa vafan som står nere i vänstra hörnet?)

Solen skiner ned på mina växter på fönsterbrädan. Himlen är blå. Från mina högtalare (monitorer - för att vara en besserwisser) pumpas just nu arabisk musik: "Habibii...habibiiibiii". Jag måste ju visa att jag inte är rasist!

Närå, jag gillar arabisk musik. Inte allt. Men det var inte all arabisk musik jag gillade heller. Nu bytte datorn låt till brasiliansk musik från 60-talet. Astrud Gilberto. Sån där skön orgel som bara påminner om spetsiga solglasögon, solblekta fotografier och sandstränder. Inte för att jag varit där, men jag har fantasi nog att föreställa mig hur det var på 60-talet. Fan vad nördiga många såg ut. Fast det gör folk nuförtiden med. Jag har en massa att säga om nördtemat, men det får bli en annan dag.

Egentligen har jag inte tid att blogga nu, som vanligt. Egentligen ska jag komma på vart J ska skjutsa mig nånstans. Eller, vi ska åka nånstans eftersom att det är fint väder. Fast visst vore det bekvämt om "J" hade startat en taxitjänst speciellt för min skull:) Närå, det ska bli spännande.

Kort sammanfattning av senaste tiden: Roligaste....eller, det känns alltid så när man är mitt uppe i nåt, jag är en sån känslomänniska: "Detta är fan det roligaste nånsin,"

Den kommentaren fällde jag när jag R och V var ute och cyklade hela-jävla-natten. Det kändes som att vara 16-17 bast igen. Vi cyklade till nån hemlig reggaefest bakom Högdalstoppen. De hade nåt soundsystem och några lampor. Folk satt och rökte gräs och hade mysigt i mörkret.

Vi fortsatte kvällen med att jaga varandra längs Rågsveds cykelbanor samt att cykla i cirklar runt Hydromacken nere vid Huddingevägen. Kvällen avslutades med att sitta utanför "Lana livs" till kl 03 då det plötsligt blev minusgrader!

Nästa dag var lite vuxnare, utflykt till drottningholms slottspark. Vi skulle kasta frisbee. Vi var 4 grabbar inne på Stadium vid Bromma flygplats och ställde seriösa frågor angående frisbees. Ändå kom vi ut med varsin 29kr frisbee som var SÅ JÄVLA dåliga! Vi som precis snackat om att det är värt att lägga ned lite extra slantar på kvalitét. Jag tror det var 17-årstänket som hängde kvar. Vi fick nöja oss med goda jordgubbar i solen. Lyx.

På kvällen gjorde vi, eller V gjorde, jag lekte matprogram och filmade allt, fett goda hemmalagade hamburgare med fetaost i på rågbröd med plocksallad, avocado, en dressing bestående av senap och majonäs...

Nu ska jag massera min träningsvärk innan det är dags att packa dagens matsäck.

Kommentarer
Postat av: Kimpa

I vänster hörn lär de bli svårt att hitta någon text öht tror jag...

2009-05-02 @ 15:08:35
Postat av: kleton

jag satt upp och ned:P

2009-05-03 @ 09:12:48
URL: http://kleton.blogg.se/
Postat av: Anonym

det borde jag ju tänkt på, du är ju lite upp och ned mest hela tiden ;)

2009-05-03 @ 11:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0