kort sammanfattning.

En solig dag. Fett mycket jobb, ungdomarna har varit och haft riktigt kul i helgen och slagit sönder en massa kurer... Men vad är det man brukar säga? "Inget kalas utan krash"

Sedan tog en gubbe med dålig andedräkt och slängde vår skyffel åt sidan när vi stod och jobbade i Upplands väsby. Jag blev nyfiken och utbrast: "-Vafan tror du att du håller på med egentligen?", varpå han stannar upp samtidigt som hans illusion av att jag-kan-göra-vafan-jag-vill faller sönder börjar han muttra om att den inte ska ligga där.

Jag blir mer nyfiken och frågar varför han inte bara kan säga det, då svarar han att det borde jag väl veta, vill jag gå vidare med detta? Jag förklarar att jag är intresserad av att gå vidare. Han börjar muttra om registreringsnummer, jag guidar honom raskt till registreringsskylten och frågar intresserad vad han tänkt göra? Klaga på att vi hade en skyffel på fel ställe?

Jag ber honom identifiera sig, jag ber honom om personnummer. Han blir otålig och förklarar att han vill gå förbi. Jag upplyser honom att han får gå runt mig. Så där står vi, tva manliga egon och tjafsar i solen.

Plötsligt griper han tag i min arm, jag börjar halft skrika. Jag kan inte ta honom på allvar, jag börjar ropa till alla som såg på: -Kan jag få ett vittne här, han försöker misshandla mig...

Allt stannade upp. Han hade hat och förvirring i blicken. Jag återtog befälet över min arm, och situationen kunde återgå.

Det här var en av dagens "wtf-upplevelser"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0